عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
"آیت الله بهاء الدینی مرجعیت را نپذیرفت اما از امام خمینی(ره) حمایت کرد و بعد از ایشان، رهبری را با چشم تیزبین خود دید و گفت اگر خیری باشد در سید علی است."

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین "کاظم صدیقی" در سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدینی در مسجد اعظم  قم با بیان اینکه پیامبران الهی منجی انسان‌ها بوده‌اند، اظهار داشت: مرحوم بهاء الدینی، عالم، زاهد، فقیه و عارف و متخلق به اخلاق حسنه الهی بود که هجرت علمی نداشت.

وی تاکید کرد: ایشان برخلاف برخی از علما که در نجف درس خواندند و مجتهد شدند و برگشتند برای تعلیم علم و معنویت به جایی مهاجرت نکرد بلکه از ابتدای بلوغ در قم ساکن شد.

وی با بیان این مطلب که آیت‌الله بهاءالدینی به درجه بلوغ اخلاقی و توحیدی دست یافته بود، افزود: فلسفه آفرینش انسان آن است که آدمی به کمال برسد ولی بسیاری از ما عطش رسیدن به چنین هدفی را نداریم و آیت‌الله بهاءالدینی از جمله افرادی بود که چنین ویژگی‌ای را داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی های اخلاقی مرحوم بهاءالدینی تصریح کرد: این عالم وارسته از وجود اساتید اخلاق بزرگ بهره نبرده بود ولی از کودکی میل و استعدادی خدادادی به اخلاق حسنه الهی داشت.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان و دیگر علمای گذشته سرمایه‌هایی جاویدان برای ما هستند و باید به داشتن آنها افتخار کنیم.

وی افزود: هر کاری که می‌کنیم باید در راستای کسب رضایت الهی باشد و آیت‌الله بهاءالدینی این ویژگی را داشت؛ او خطیبی بسیار خوش‌بیان بود ولی به منبر دلبستگی نداشت. ایشان در حقیقت موهبتی الهی برای حوزه‌های علمیه بود و می‌گویند چشم برزخی هم داشته است.

امام جمعه موقت تهران در پایان اضافه کرد: آیت الله بهاء الدینی مرجعیت را نپذیرفت اما از امام خمینی(ره) حمایت کرد و بعد از ایشان، رهبری را با چشم تیزبین خود دید و گفت اگر خیری باشد در سید علی است.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین