عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر انسان می‌خواهد به عالی‌ترین مقام از اجتهاد و تقوا برسد که اسلام هم ما را به آن دعوت کرده است باید تلاش و استقامت داشته باشد.

عقیق: آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: انسان اگر بخواهد به عالی‌ترین مقام برسد باید در او امید و رجا باشد.

وی تصریح کرد: مومن زمام زندگی را دست عقل می‌دهد ولی غیر مومن زمام زندگی را به دست هوا و هوس می‌سپارد و آرزوهای مستکبرانه دارد که راه شرعی برای تحقق آن وجود ندارد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اگر انسان می‌خواهد به عالی‌ترین مقام از اجتهاد و تقوا برسد که اسلام هم ما را به آن دعوت کرده است باید تلاش و استقامت داشته باشد.

وی تصریح کرد: مراد از استقامت در قرآن این است که انسان مشکلات را آسان بشمارد تا به عالی‌ترین مقام برسد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به حضور طلاب در دوره اصول اظهار کرد: شرکت در یک دوره اصول برای طلاب کافی است ولی به شرط اینکه این دوره را کامل و دقیق بخوانند.

وی خطاب به طلاب عنوان کرد: امیدواریم که با تلاش به مقام اجتهاد برسید و در این راه باید در عرصه تحصیل و فراگیری علوم دینی تلاش جدی داشته باشید تا به این مقام دست یابید و مرحوم آیت‌الله بروجردی می‌گفت که اجتهاد از جهاد هم به نوعی مشکل‌تر است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین