عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی گفت: باید همواره به خدمت صادقانه بیندیشیم و قدردان نعمت نظام اسلامی باشیم.

عقیق: این مرجع تقلید در دیدار جمعی از نیروهای فعال و پرسنل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خدمت صادقانه را از وظایف مهم در هر منسبی دانست و گفت: در هر شغل و منسبی که هستیم باید همواره به پاکیزگی درون و نفس خود توجه کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه، ایمان و تقوای الهی را از مشخصات مهم مومنان برشمرد و افزود: خداوند در قران کریم بندگان را به تقوا و باور معاد و ترس از مرگ دعوت کرده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی معاد باوری را عاملی مهم در جلوگیری از گناه دانست و تصریح کرد: اگر چه در بسیاری از کتاب‌های آسمانی مساله معاد و زندگی اخروی یادآوری شده و یاد مرگ و باور معاد مانع از روی آوردن به سوی گناه می‌شود.

وی افزود: گناهان زیادی توسط افراد به ظاهر اهل ایمان در طول تاریخ رخ داده است که ریشه بر باور نکردن روز قیامت دارد در حالی که اگر انسان معاد و مساله مرگ و آخرت را به خوبی باور کند به سمت گناه و معصیت گرایش پیدا نمی‌کند.

این مرجع تقلید با بیان روایاتی از معصومین(ع) در خصوص اهمیت معاد باوری تصریح کرد: بزرگان دین باور عمیقی نسبت به معاد دارند تا جایی که امام علی(ع) در این باره می‌فرماید که اگر همه عالم را به دست من بدهند تا با ظلم دانه‌ای را از دهان مورچه‌ای بگیرم این کار را نخواهم کرد.

وی یاد خدا یکی از عوامل مهم در دوری از گناهان برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از انسان‌ها در زندگی، خدا را از یاد برده‌اند و حتی نمی‌توانند ادعا کنند که دو رکعت نماز را با خلوص نیت برای خدا خوانده‌اند در حالی که انسان با یاد خدا می‌تواند از گناهان دور باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید اعمال و رفتارمان را با میزان و معیار اعمال پیامبران و ائمه اطهار(ع) بسنجیم و در زندگی از اعمال و رفتارمان مراقبت کنیم و با اطاعت از خدای متعال، از روز معاد و ارزیابی اعمالمان در روز جزا غافل نشویم.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین