عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۳
قیام عاشورا بر مخالف با ظلم و ستم و دشمنی پایه گذاری شد تا شیوه ای انسانی و تکمیل کننده مکارم اخلاقی باشد که پیامبران آسمانی برای انسان ها به ارمغان آوردند.

عقیق: اخبار رسيده از ايالت "ميشيگان" آمريکا حاکي از آن است که طبق روال هر ساله، همايش سالانه نهضت حسيني(ع)، در اين ايالت برگزار شد.

گفته مي شود،‌ اين همايش با حضور صدها تن از شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با عنوان "امام حسین در وجدان بشریت" برگزار گرديد.

ناگفته نماند شخصیت های دینی و دانشگاهی برجسته ای در این همایش شرکت کرده و به سخنراني در مورد اهمیت قیام امام حسین(ع) و ديگر موضوعات مرتبط پرداختند.

در همين راستا "بهاء الدین الخاقانی" از اعضای برگزار کننده این همایش طي اظهاراتي گفت: سيد الشهداء، حضرت أبا عبدالله عليه السلام قیام کرد تا توحید و عبودیت واقعی به خداوند متعال را نشان داده و نفس ها را با هدف آزادی انسان در علم و معرفت آزاد سازد.

وی در ادامه افزود: قیام عاشورا بر مخالف با ظلم و ستم و دشمنی پایه گذاری شد تا شیوه ای انسانی و تکمیل کننده مکارم اخلاقی باشد که پیامبران آسمانی برای انسان ها به ارمغان آوردند.

او همچنين نهضت امام حسین(ع) را برای حفظ کرامت انسانیت توصیف کرد و افزود: این قیام رخ داد تا ظلم و خواری و هر آنچه به جهالت، پسرفت، تندروی، فساد و خونریزی مرتبط باشد را پایان دهد.

وي ادامه داد: امام حسين(ع) بر این اساس خون خود و اهل بیتش عليهم السلام را تقدیم کرد تا وجدان ها بیدار شده و مردم را به علم و معرفت و توحید و عبودیت پروردگار سوق دهد. این نهضت کاملا اصلاحی و در راه تمدن اسلامی انسانی واقعی صورت گرفت.

منبع:شیعه آنلاین


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین