عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، شهرها و مناطق مختلف عراق از جمله مساجد نجف اشرف و کربلا شاهد چراغانی و برپایی مراسم است.

عقیق: به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، اربیل، نجف، اعظمیه و کربلا جشنهای مختلفی را در مساجد این کشور برگزار کرده و می کنند و خیابانها را نیز چراغانی کرده اند.

جشن میلاد پیامبر(ص) در اربیل
حمزه حامد، سخنگوی استانداری اربیل(360 کیلومتری شمال بغداد» گفت: طبق سنت همه ساله امسال نیز جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در اکثر مساجد برگزار می شود.
این جشن به مدت یک هفته ادامه دارد و در این مراسم، مسابقه بهترین قاری قرآن کریم؛ سرود و مولودی خوانی برگزار می شود.
در جشن سالروز میلاد نبی اکرم(ص) سمینار و همایشهایی به همین مناسبت برگزار می شود. منطقه کردستان عراق به همین مناسبت در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) تعطیل است.

جشن میلاد پیامبر(ص) در نجف اشرف
استانداری نجف اشرف، مقامات دینی و خدماتی اعظمیه و دیوان وقف شیعه و سنی امسال نیز همچون سالهای گذشته خود را برای برپایی جشن آماده کرده اند.
غانم السامرائی، معاون علمی دایره آموزش دینی وقف سنی گفت: دو مسجد جامع ام القری و مسجد منطقه اعظمیه دوشنبه جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) را برگزار می کنند.
علی المیاحی، مدیر اداره روابط عمومی دیوان وقف شیعی گفت: شعار ما وحدت و همبستگی است و در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) جشن را در مساجد، حسینیه ها و مراقد ائمه اطهار(ع) برگزار می کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه در هفته وحدت نیز قرار داریم جشنها به مدت یک هفته از 12 تا 17ربیع الاول در نجف اشرف و اعظمیه برگزار می شود. خالد الجشعمی، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری نجف اشرف گفت: بیش از 25 هزار نیروی امنیتی در مسیرهای منتهی به مرقد امام علی(ع) مستقر هستند تا از جان زائران حفاظت کنند.

جشن میلاد پیامبر(ص) در الکوت
مرکز فرهنگی الکوت به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) سمینار فرهنگی ای را موضوع سیره نبی(ص) برگزار می کند.
در این مراسم درباره اخلاق، رفتار و سیره پیامبر گرامی اسلام برگزار می شود.

جشن میلاد پیامبر(ص) در موصل
مردم موصل در ماه ربیع الاول به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) خیابانها و مساجد را تزیین کرده و در خیابانها میان مردم شربت و شیرینی پخش می کنند. جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) نه تنها مسلمانان، بلکه مسیحیان نیز در ان سهیم هستند و جشن علاوه بر مساجد در میدانهای اصلی شهر نیز برگزار می شود.
مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در مسجد جامع یونس نبی(ع) مکانی که مرقد یونس نبی(ع) قرار دارد، برگزار می شود. این جشن از آغاز ماه ربیع تا پایان ماه ادامه دارد. در شهر موصل(405 کیلومتری شمال بغداد) سه مرقد انبیا به نامهای شیث، جرجیس و یونس(ع) قرار دارد که در کنار هر مرقدی مسجد جامع واقع شده است و مراسمها در این مساجد برگزار می شود.

جشن میلاد پیامبر(ص) در بغداد
خیابانها و مساجد مناطق مختلف بغداد این روزها شاهد جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) است و مردم در خیابانها و کنار مساجد شیرینی و شکلات پخش می کنند. خانواده ها در این روز بر تن فرزندان خود لباسهای شاد و رنگارنگ می کنند و مسجد جامع »امام اعظم» نیز مزین به انواع چراغهای رنگی شده است.
مسجد «شیخ عبدالقادر الکیلانی» در منطقه باب الشیخ مرکز بغداد به مناسبت جشن مملو از جمعیت است و برای نماز خواندن و دعا کردن و حضور در مراسم مردم به این مسجد می آیند. مسجد «ابی حنیفه» در اعظمیه نیز در شب و روز میلاد پیامبر اکرم(ص (مملو از جمعیت می شود و هر ساله مردم برای حضور در جشن به این مسجد می آیند. مسلمانان عراق و جهان از 12 تا 17 ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) را جشن می گیرند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین