عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یک درمانگاه ایرانی به منظور تسهیل در خدمات و ارائه خدمات درمانی بیشتر به زائران در هتل بدرالمحمدیه راه اندازی کرد.

عقیق: هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، درمانگاه زائران ایرانی را به منظور تسهیل در خدمات و ارائه خدمات درمانی بیشتر به زائران در هتل بدرالمحمدیه راه اندازی کرد.

این درمانگاه با حضور یک پزشک عمومی آماده خدمت رسانی به زائران ایرانی است. این درمانگاه مجهز به داروخانه بوده و تزریقات و پانسمان نیز در همین درمانگاه انجام می‌شود.

ساعات کار درمانگاه صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و عصر‌ها 16 تا 19 است.

خانم اختری پزشک مستقر در این درمانگاه گفت: در هر ساعت به طور متوسط به 20 نفر از زائران ارائه خدمات می‌شود.

وی همچنین با اشاره به شیوع سرماخورگی و پادرد در میان زائران توصیه کرد که در صورت ابتلا به سرماخورگی، زائران عسل و لیموی همراه غذای خود را به همراه آب جوشیده ولرم هر سه ساعت مصرف کنند.

اختری تصریح کرد: در مورد پادرد نیز به ازای هر یک ساعت پیاده روی 10 دقیقه پای خود را بالا گرفته، از کمپرس آب گرم و یا حوله داغ استفاده کنند.

وی افزود: در مورد همراه داشتن دارو سوء تفاهم وجود دارد و زائران می‌بایست داروهای روتینی که مصرف می‌کنند، مانند قرص قند و قلب، را همراه داشته باشند.

این پزشک بانو اضافه کرد: زائران با سن بالا از خوردن نوشیدنی امساک کنند، صبح‌ها در عزیمت به حرم، خود را بپوشانند و حتماً سجاده شخصی داشته باشند تا صورت خود را جای صورت دیگران نگذارند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین