
توسل به ائمه اطهار(ع)؛ تمسک به فیض الهی است
این
استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: توسل و حاجت خواستن از اولیای الهی، تمسک به
رابطههای فیض الهی و اسبابی است که انجام آن وابسته به قدرت و اراده
خداوند است و این حاجت خواستن، شرک در ربوبیت نیست، همچنانکه تمسک به
اسباب(مثل پزشک و دارو) شرک در ربوبیت نمیباشد.
وی اذعان داشت: بسیاری از اهل تسنن به پیامبراکرم(ص) و
ائمه اطهار(ع) تمسک میجویند و حوائجشان برآورده میشود و از این جمله
میتوان به «ابوعلی خلال» یکی از بزرگان اهل تسنن اشاره کرد که به امام
موسی بن جعفر(ع) بعد از شهادتشان متوسل میشد و در هرکار مشکلی از ائمه
اطهار(ع) طلب کمک میکرد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی
کدخبرنگار:211001
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: