عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۴
موسسه دارالحدیث به مناسبت میلاد حضرت عیسی و تقارن آن با ایام میلاد پیامبر اسلام مجله صوتی «از مسیح جان تا مسیح جهان» را تولید و منتشر کرده است.

عقیق:اداره تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث به مناسبت میلاد عیسی بن مریم و تقارن آن با ایام میلاد خاتم الانبیاء(ع)، مجله صوتی «از مسیح جان تا مسیح جهان» را تولید و منتشر کرده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجله صوتی سروده شدن اولین شعر (ترجیع بند) فارسی در مدح حضرت مسیح(ع) با درون مایه عرفانی است که به همراه پنج نمایش صوتی، روح معنویت را در کالبد این مجموعه دمیده است.

پرسشی هم به عنوان سوال مسابقه به همراه جوایزی برای این مجله صوتی در نظر گرفته شده که قرعه کشی آن در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

این مجله صوتی شامل بخش‌های زیر است:

.1آرم (آیتم ثابت یک دقیقه و نیمی ابتدای هر برنامه که به مثابه‌ی ویترین برنامه است)

2.پلاتوی مجری‌ها (سبک جدیدی از برنامه سازی رادیویی که در فضای خانوادگی ارائه شده است)

.3بخش کارشناسی: کارشناس برنامه  حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فرجی که در کنار آیت الله ری شهری کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم(س)» را تالیف کردند به بررسی ابعادی از شخصیت حضرت مسیح می‌پردازند که کمتر به آنها توجه شده است.

.4نمایش صوتی: پنج نمایش صوتی مختلف کوتاه که بر اساس روایات و حکایاتی با محوریت حضرت مسیح و برخی معصومین(ع) با بازی بازیگران حرفه ای رادیو اجرا شده است.

.5 شعر خوانی: یک ترجیع پنج قسمتی توسط مصطفی عمانیان مخصوص مجله صوتی سروده و در هر برنامه یک قطعه از آن قرار داده شده است.

.6گزارش مردمی: گزارشگر برنامه سوالاتی از مردم می‌پرسد که در لابلای آیتم‌های مختلف به آنها پاسخ داده می‌شود.

.7میان برنامه: در میان آیتم‌های مختلف برنامه سعی شده از موسیقی‌ها، مداحی‌ها و سخنان بزرگان متناسب با محتوای برنامه استفاده شود.

.8متن خوانی: اجرای متن‌های کوتاه متناسب با موضوع برنامه توسط گوینده های برنامه

از دیگر ویژگی‌های این مجله صوتی حضور کاراکتر کودکی است که فرزند فرضی آقای حسینی و خانم صدرپور (گویندگان اصلی برنامه) است و جذابیت خاصی به این مجموعه داده است.

این سبک جدید که تصمیم دارد با رویکردی جذاب ولی پر محتوا به نشر معارف اسلامی بپردازد، به عنوان نخستین گام برای تولیدات رادیویی این مجموعه در این مجله صوتی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین