عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
نمازگزاران اصفهانی برای اقامه نماز جمعه بر روی زمین یخ زده میدان امام(ره) صفوف به هم پیوسته خود را تشکیل دادند.

عقیق: در حالی که دمای هوای اصفهان ظهر جمعه چهار تا پنج درجه زیر صفر و همچنان آثار برف روی زمین، چمن و درختان میدان امام (ره) بر جا مانده بود، ولی نمازگزاران این شهر در این شرایط به استقبال نماز جمعه رفتند.

ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان هم با وجود شرایط نامناسب این مکان، موکت های نازکی را در کف میدان گسترانده بود تا همچون جمعه های گذشته نمازگزاران با شدت سردی هوا، فریضه الهی را به جای آورند.

این شرایط در حالی بود که بسیاری از نمازگزاران فرزندان خردسال خود را همراه آورده بودند که دیگر تاب تحمل سرما را نداشتند و از این سو به آن سو می رفتند و می لرزیدند.

نمازگزاران کهنسال نیز با وجود پوشیدن لباس گرم اما باز هم از این سرمای استخوان سوز در امان نبودند.

بسیاری از نمازگزاران جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکردند: برای انجام این فریضه الهی حاضرند این شرایط سخت را تحمل کنند ولی مسوولان ستاد نمازجمعه و استان اصفهان باید سریعتر نسبت به این وضعیت تصمیم گیری و مکان مناسبی را برای اقامه نماز درنظر بگیرند.

یکی از مسوولان برگزاری نماز جمعه هم که خواست نامش در این خبر ذکر نشود، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت بسیار سخت اقامه نماز در سرمای زیر صفر میدان امام(ره) اظهارکرد: هوای داخل مسجد هم سرد است و فرقی نمی کند که نماز در میدان یا مسجد امام برگزار شود.

وی افزود: نماز زود تمام می شود و چاره ای جز تحمل این شرایط نیست.

شاید تا سالهای دیگر وضعیت مصلای امام خمینی (ره) اصفهان همچنان در بلاتکلیفی و نیمه تمام بودن باقی بماند ولی این رسم میزبانی از مردمی خداجو و مومن نیست که سال های سال گرما و سرمای هوای میدان امام(ره) را به جان دل می خرند تا آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه را به جا آورند.

عملیات احداث مصلای اصفهان سال 74 با عنوان یک پروژه مجتمع فرهنگی مذهبی در جوار تخت فولاد و در زمینی موقوفه به مساحت 84 هزار مترمربع بنا آغاز شد.

درسال های گذشته این مصلا بنا به دلایل مختلف از جمله تغییر هیات امنا، گسترده بودن پروژه، کم بودن اعتبارات و تغییرات مدیریتی عقب افتاده است.

این شرایط درحالی است که با وجود تلاش هایی که تاکنون برای تکمیل مصلای پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی کشیده شده،آرزوی نمازگزاران اصفهانی برای پهن شدن سجاده ها در این مکان محقق نشد و افتتاح احتمالی آن به دولت یازدهم واگذار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی هم اخیرا در نشست مجمع عمومی هیات امنای مصلای بزرگ امام خمینی اصفهان گفت: نفس وجود ساختمان مصلای اصفهان و وجود این بنا، به صورت نیمه کاره، شایسته استان و شهر تاریخی و شهیدپرور اصفهان نیست.

رسول زرگر پور استاندار اصفهان هم در همین نشست تشکیل این جلسه را پس از دو سال وقفه، بسیار نوید بخش و امیدوار کننده دانست و گفت: این جلسه مقدمه ای خواهد بود تا روند ساخت و تکمیل این مصلا، سرعت بیشتری پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به تصمیمات این جلسه، روند احداث این پروژه با سرعت بیشتری دنبال شود تا مردم این شهر بزودی شاهد افتتاح و بهره برداری از فاز یک این ابر پروژه باشند


منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین