عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
در برهان بشنوید؛
برنامه' برهان' روز دوشنبه ۲۳ دیماه در ادامه پاسخگویی به شبهات قرآنی با استناد به آیات قرآن به این مسئله می پردازد که هیچ سخنی در هیچ زمان و مکانی از خداوند پوشیده نیست.

عقیق: حجت الاسلام مجید قربانعلی در برنامه "برهان" روز دوشنبه 23 دیماه با استناد به آیات 42 سوره نساء و 23 سوره انعام به این مسئله می پردازد که در هیچ زمان و مکانی نمی توان کار یا سخنی را از خداوند پوشیده نگه داشت.

در آیه 42 سوره نساء خداوند می فرماید: یَوْمَئِذٍ یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ وَعَصَوُاْ الرَّسُولَ لَوْ تُسَوَّى بِهِمُ الأَرْضُ وَلاَ یَکْتُمُونَ اللّهَ حَدِیثًا: آن روز کسانى که کفر ورزیده ‏اند و از پیامبر [خدا] نافرمانى کرده ‏اند آرزو می کنند که اى کاش با خاک یکسان می ‏شدند و از خدا هیچ سخنى را پوشیده نمی ‏توانند داشت.

همینطور در رابطه با مشرکانی که در روز قیامت با سوگند شرک خود را نسبت به خداوند انکار می کنند در قرآن کریم آیه 23 سوره انعام آمده است: ثُمَّ لَمْ تَکُن فِتْنَتُهُمْ إِلاَّ أَن قَالُواْ وَاللّهِ رَبِّنَا مَا کُنَّا مُشْرِکِینَ: آنگاه عذرشان جز این نیست که می ‏گویند به خدا پروردگارمان سوگند که ما مشرک نبودیم.

با توجه به آیات ذکر شده، در برنامه "برهان" روز 23 دیماه اثبات می شود که هیچ چیزی در دنیا از خداوند پوشیده نیست.
برنامه "برهان" روزهای زوج به سردبیری و تهیه کنندگی مونا توسلی ساعت 12:20 به همت گروه فرهنگ و اندیشه رادیو قرآن برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز پخش می شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین