عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت از ساخت دو زايرسراي مجهز با مشاركت بخش خصوصي در دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان خبر داد.

عقیق: "ناصر خدر نژاد" در همايش تجليل از خادمان زايران اربعين حسيني در مجتمع فرهنگي رفاهي شركت ملي حفاري ايران در اهواز با غيرقابل قبول خواندن امكانات پذيرايي و اسكان زايران كشورمان در دو مرز شلمچه و چذابه افزود: با وجود آنكه دو مرز از سه مرز مجاز كشور براي تردد زايران در استان خوزستان مي‌باشد ولي امكانات اين دو مرز مناسب شان و جايگاه زايران نيست.

وي با انتقاد از وضعيت نامناسب جاده ۴۰كيلومتري الوان(عبدالخان) به مرز چذابه گفت: كيفيت اين جاده بسيار نامناسب است و بايد با تعامل با دستگاههاي ذيربط اين جاده دسترسي به مرز چذابه در ۸۰كيلومتري شمال غرب اهواز بهسازي و نقاط حادثه خيز آن حذف شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به تشكيل ستاد اربعين در سازمان متبوع خود به منظور خدمات رساني بهتر با زايران اربعين شهادت امام حسين(ع) افزود: با توجه به خيل عظيم زايران اربعين حسيني، سازمان حج و زيارت نگاه ويژه اي به اعزام و انتقال زايران به شهرهاي مقدس عراق بويژه كربلا دارد.

خدرنژاد افزود: در اربعين سال آينده برنامه ريزي منسجم‌تر و هماهنگي‌تري براي اعزام زايران ايراني از سوي سازمان حج و زيارت صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره به شور و اشتياق وصف ناپذير زايران ايراني براي رساندن خود به كربلا در اربعين حسيني ابراز اميدواري كرد با انسجام بهتر سال آينده شاهد حماسه اربعين حسيني عظيم‌تري باشيم و امكانات بيشتر براي اعزام زايران به كربلا مهيا شود.

خدرنژاد با تجليل از خادمان به زايران اربعين حسيني اظهار داشت: هيچكس بجز آقا امام حسين(ع) نمي‌تواند از شما خادمان زايران تقدير كند چون شما با عشق و خلوص به زايران خدمت كرديد.

وي گفت: خوشبختانه با وجود اعزام زيادي از زايران اربعين حسيني به كربلا، هيچ اتفاق ناگواري براي زايران پيش نيامد.

در اين مراسم ˈناصر حويزاويˈ مدير حج و زيارت خوزستان با تجليل از خادمان زايران اربعين حسيني اظهار داشت: در اربعين امسال ۲۵۰هزار زاير از طريق دو مرز شلمچه و چذابه به كربلا اعزام شدند.

وي از نماينده ولي فقيه در خوزستان، مرزباني، فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان، هلال احمر و شهرداران منطقه در خدمت به زايران اربعين حسيني تقدير كرد.

در پايان اين همايش از ۱۵۰نفر از خادمان زايران اربعين حسيني با اهدا لوح سپاس تقدير شد

منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین