عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۶
نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسان حج به‌منظور ترویج فرهنگ حج و زیارت در فضای مجازی برگزار می‌شود.

عقیق: حجت الاسلام برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری در این رابطه  :گفت ثبت نام وبلاگ‌ها در این جشنواره از امروز شنبه، 21 دیماه آغاز می‌شود و تا 10 اسفندماه ادامه دارد. نتایج اولیه نیز 12 اسفند و نتایج نهایی 16 اسفند همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیهااعلام می شود.

وی افزود: 20 وبلاگ برتر توسط هیئت داوران به‌عنوان برگزیدگان مرحله نخست انتخاب می‌شوند و سپس 10 وبلاگ برتر نهایی با نظرسنجی اینترنتی عموم کاربران مشخص و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

شرایط حضور در این جشنواره
حجت الاسلام برکت رضایی دراعلام شرایط شرکت در این جشنواره تصریح کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند از تمام قالب‌های رایج نوشتاری مانند دل‌نوشته‌ها، خاطرات، یادداشت روزانه، مقاله، قطعات ادبی، شعر و عکس و… به‌طور مجزا استفاده و برای هر بخش، امتیاز جداگانه‌ای دریافت کنند.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد و آثار به‌صورت گروهی نیز پذیرفته می‌شود و وبلاگ های تخصصی حج، عمره و عتبات عالیات امتیاز ویژه دریافت می کنند.

وی با بیان این که محدودیتی در ثبت نام بیش از یک وبلاگ وجود ندارد گفت: علاقمندان می توانند برای شرکت در جشنواره، پس از ساخت وبلاگ برای ثبت نام به آدرس hajj. Ir/142 مراجعه کنند. همچنین وبلاگ‌نویسانی که قبلا در این پایگاه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ثبت نام دوباره ندارند.
تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت خانه خدا و زیارت ائمه معصومین، تولید محتوای دینی و اسلامی در محیط رسانه‌های دیجیتالی و اینترنت، تشویق و ترغیب وبلاگ‌نویسان و فعالان اینترنتی به فعالیت در حوزه حج و زیارت، گسترش فرهنگ عبادت و زیارت در عرصه رسانه‌ای و اینترنتی و معرفی استعدادها و فعالان گمنام رسانه‌ای کشور در زمینه عبادت و زیارت اهل بیت از جمله مواردی بود که برکت رضایی بعنوان اهداف این جشنواره از آنها نام برد.
وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، ایجاد فضایی برای خلاقیت میان نسل جوان در تولید محتوای ارزشی، کادرسازی رسانه‌ای در موضوع حج و زیارت و برقراری ارتباط میان فعالان اینترنتی و تقویت پویایی جامعه رسانه‌ای و اینترنتی در حوزه حج، عمره و عتبات عالیات از جمله اهداف طرح «جشنواره وبلاگ‌نویسی حج» است.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین