عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۴
جشن آغاز 1175 سال امامت حضرت ولیعصر(عج) در امامزاده صالح(ع) با مداحی محسن طاهری
آن کسی فطرت انسان را می شناسد، امام است. زیرا امام فطرت، دین و باید و نباید را می شناسد و به انسان می آموزد تا در مسیری حرکتش کند، عزیز باشد.

گزارش تصویری حجت الاسلام رئیسی و حاج محسن طاهری

صوت مداحی حاج محسن طاهری

عقیق: مراسم جشن آغاز 1175 سال امامت حضرت ولیعصر(عج) در مرقد مطهر امامزداه صالح(ع) با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی و مداحی حاج محسن طاهری برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛


*اگر انسان براساس میل خود حرکت کند به انحراف کشیده می شود، امام آمده است تا در این مسیر راهنما باشد، تا راه را اشتباه نرویم.

*امام عسگری (ع) می فرماید: رسیدن به خدا یک سفر است و وصل شدن به خداوند متعال امکان ندارد، مگر اینکه انسان بر مرکب شب سوار شود، اگر می خواهید به خدا برسید در شب، نماز شب به جا بی آورید.

*امام علی(ع) فرمودند: چه زشت است برای یک انسان مومن که رغبت های او، او را به ذلت بکشاند. حال سوال این است که ما چه تمایلاتی باید داشته باشیم که ما را ذلیل نکند. جواب این است که باید برویم سراغ انسان شناس، انسان شناسی که انسان را بشناسد و تمایلات را بداند و فواید و آثار را بداند؛ که او وجود مقدس معصوم (ع) است. آنهایی که در عالم مکاتب مختلف دارند سخن اول ما دربرابرشان این است که آیا انسان را می شناسند؟

*امکان ندارد انسان، انسان شود، جز در پرتو ارتباط با وحی. امیرالمومنین(ع) فرمود: در این عالم خیلی ها هستند که صورتشان، صورت انسان است و قلبشان، قلب حیوان. 6میلیارد نفر در این دنیا نفس میکشند چند نفر از آنها قلب انسان دارند؟

 *باید توجه داشت انسانیت جز در پرتو ارتباط با وحی شکل نمی گیرد، آن کسی که فطرت انسان را می شناسد، امام است. زیرا امام فطرت، دین و باید و نباید را می شناسد و به انسان می آموزد تا در  مسیری حرکت کند که عزیز باشد.

*ما حق نداریم در این دنیا خودمان را ذلیل کنیم. همیشه برای مومن عزت خواسته شده است و عزت جز با ارتباط با خدا ممکن نمی شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین