عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
معاون پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود گفت: یکی از مهترین وظایف منتظران واقعی امام عصر (عج) هر ساله تجدید عهد و پیمان در آغاز امامت ایشان است، بنابراین شایسته است نهم ربیع‌الاول امسال دعای عهد بخوانیم و با امام خود تجدید پیمان کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا فؤادیان، معاون پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود به مناسبت نهم ربیع‌الاول، سالروز امامت ولی عصر (عج) گفت: در هشتم ربیع زمانی که امام عسکری (ع) به شهادت رسید، امام مهدی (عج) امامتشان شروع شد ما درباره آغاز امامت سایر امامان این مسأله را نداریم و بنابراین طبیعی است که هر امامی که از دنیا رفته امام دیگر عهده‌دار امامت شده اما در رابطه با امام مهدی (عج) چون آخرین حجت الهی‌اند، ما این امر را یک مسأله مهم می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: نهم ربیع آغاز امامت امام عصر (عج) روز فرخنده و خجسته‌ای است و شایسته است که همان حالتی در طول تاریخ برای آغاز امامت امامان اتفاق افتاده نسبت به امام عصر داشته باشیم، مثلًا امام علی (ع)  وقتی که امامتشان اعلام شد، مردم وظیفه پیدا کردند که با ایشان عهد و پیمان ببندند و همینطور امامان دیگر وقتی امامی به شهادت می‌رسید مردم تسلیت می‌گفتند و عهد خود را با امام جدید اعلام می‌کردند.

حجت‌الاسلام فؤادیان با اشاره به اینکه ما در نهم ربیع سال 260 باید با امام مهدی بیعت می‌کردیم، افزود: لذا امسال که می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، تجدید عهد و پیمان می‌شود چرا که این عهد در سال‌های گذشته هم صورت گرفته است حال در بیعت با امام مهدی (عج) باید دعای عهد را بخوانیم و اعلام وفاداری ‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ما چه عهد و پیمان‌هایی با امام باید ببندیم، افزود: اینکه تمام سرمایه‌ای را که خداوند تبارک به ما ارزانی داشته در راه او بذل و خرج کنیم و از خدا هم کمک بخواهیم که حقوقی امام گردن ما دارد، به خوبی از عهده‌شان برآییم، این نکته بسیار مهمی است ما در دعای ندبه می‌گوییم که آقا فدایت شویم، یا سیدی و مولا غیبت شما بر ما سخت و گران است، اینها را باید در زندگی خود پیاده کنیم یا پدر و مادرم به فدای شما باشد.

وی یکی از مهمترین وظایف ما در برابر امام عصر (عج) را تجدید عهد و پیمان دانست و گفت:  در کتاب «مکیال‌المکارم» هشتاد وظیفه برای منتظر بیان شده از آن جمله که شیعیان ما کسانی‌اند که در ایام شادی ما شاد باشند و در ایام ناراحتی ما ناراحت. بنابراین برای ما در این نقطه تاریخی این حقیقت که در دولت امام عصر (عج) هستیم بسیار منحصر به فرد است چرا که در هستی هیچ کس چون او نبوده و نیست. بنابراین یکی از وظایف ما شاد بودن است تا قلب امام خوشنود شود.

حجت‌الاسلام فؤادیان با بیان اینکه این مجالس که از روی عشق برگزار می‌کنیم باید عارفانه و عاشقانه باشد، توضیح داد: چرا که باید بتواند معرفت ما را بیشتر کرده و ما را یک پله به امام عصر (عج) نزدیک کند باید عهد و پیمان ببندیم که هر کس بنا به وظیفه خود سعی کند تا سال بعد مثلاً یک کتاب در رابطه با امام مهدی (عج) بخواند و معارف مهدویت فرا بگیرد یا برای حجت خدا قرآن خوانده یا صدقه دهد، در نهایت این عهدها را که می‌بندیم به آنها نیز وفا کنیم.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین