عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹
حضرت آیت الله ملکوتی با تاکید بر این که‌ استکبار جهانی با تأسیس وهابیت به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است، گفت: وهابیت هیچ بویی از اسلام نبرده‌ و اعمال آنها خلاف آن چیزی است که اسلام فرموده است.

عقیق: حضرت آیت‌الله مسلم ملکوتی از مراجع تقلید حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از حافظان و مربیان قرآن کریم استان تهران، با اشاره به این‌که قرآن معجزه‌ای الهی است، گفت: قرآن در مدت بیست و سه سال بر پیامبر(ص) نازل شد که سیزده سال آن در مکه و 10 سال در مدینه بود.

وی ادامه داد: قرآن به صورت تدریجی بر پیامبر(ص) نازل شد و دو طایفه موافق با اسلام و مخالف با اسلام کار ثبت و ضبط این کتاب آسمانی را بر عهده داشتند.

حضرت آیت‌الله ملکوتی با اشاره به عجز انسان در آوردن مثل قرآن، ابراز کرد: خداوند در چهار سوره از قرآن مردم را به تحدی دعوت کرده و فرموده اگر به آیات الهی و معجزه بودن آن شک دارید مثل یا سوره‌ای همانند قرآن بیاورید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که مخالفان اسلام در صدد ضربه زدن به رسالت پیامبر(ص) بودند، افزود: یکی از دلایل ضبط قرآن از سوی این افراد مخالفت با پیامبر اسلام و تلاش برای آوردن کلامی همچون قرآن بود.

وی قرآن را در بر دارنده برنامه‌ای کامل برای سعادت و رستگاری بشر دانست و گفت: عمل کردن به توصیه‌های قرآن انسان را در همه عرصه‌های زندگی به موفقیت می‌رساند؛ قرآن برنامه ابتدا تا انتهای زندگی را ترسیم کرده است.

حضرت آیت‌الله ملکوتی ادامه داد: قرآن در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی توصیه‌های فراوانی دارد و عمل به رهنمودهای قرآن انسان را مسیر درست عبادت و بندگی خدا قرار می‌دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه دین اسلام، اظهار کرد: استکبار جهانی با تأسیس فرقه‌های بابیت در ایران و وهابیت در کشورهای عربی به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است.

حضرت آیت‌الله ملکوتی با بیان این‌که امروز وهابیت مردم بیگناه و مسلمان را می‌کشد و خود را مسلمان می‌داند، تأکید کرد:‌ وهابیت، ما را به دلیل اعتقادات مذهبی مشرک می‌داند؛ در حالی که آنها هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند و اعمال آنها خلاف آن چیزی است که اسلام فرموده است

منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین