عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
توصیه های آیت الله علوی گرگانی در آستانۀ ماه محرم
این استاد حوزه ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از تعابیر غلو‌آمیز در مداحی‌ها و شعرخوانی‌ها، ابراز داشتند: لازم است که سازمان تبلیغات دستورالعمل‌هایی ارائه کند تا در منابر و برنامه‌های عزاداری‌ و مداحی اشعار و مطالب مفید ارزنده برای مردم مطرح شود.

آیت الله علوی گرگانی ،استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، در دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و اعضای شورای هیات مذهبی و نیز کانون مداحان شعرای استان قم با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم، اظهار داشتند: باید اهداف قیام سید‌الشهدا‌(ع) و چرایی شهادت آن بزرگوار برای مردم به درستی تبیین شود چرا که تحقق این هدف در تحکیم جایگاه اسلام و ولایت نقش بسیار مهمی دارد.

این استاد حوزه  همچنین ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از تعابیر غلو‌آمیز در مداحی‌ها و شعرخوانی‌ها، ابراز داشتند: لازم است که سازمان تبلیغات دستورالعمل‌هایی ارائه کند تا در منابر و برنامه‌های عزاداری‌ و مداحی اشعار و مطالب مفید ارزنده برای مردم مطرح شود.

ایشان با تاکید بر این‌که در همه شرایط باید عزت مومنین حفظ شود، خاطرنشان کردند: نباید هر بیان و تعبیری نسبت به ائمه‌(ع) مطرح شود؛ چرا که برخی تعابیر موجب وهن اهل‌بیت‌(ع) و ذلت مومن است.

معظم‌له با تاکید بر این‌که همه رفتارها و گفتارهای ما باید در مسیر الهی و رضایت اهل‌بیت‌(ع) باشد، گفتند: پاداش حقیقی از جانب خداست و آنچه مهم است این‌که ما باید در کار‌ها و برنامه‌های خود نهایت تلاش را بکنیم و البته از دچار شدن به غرور به شدت بپرهیزیم.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که هر چیزی بهاری دارد، ابراز داشتند: بهار تبلیغ، ماه محرم است و امام حسین‌(ع) در این ماه بهترین زمینه تبلیغی را برای ما فراهم کرده است.

ایشان همچنین تاکید کردند: ما باید از اجتماعات و عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر نهایت بهره‌برداری را در راستای تحقق اهداف مقدس اسلام و نظام اسلامی انجام دهیم و حقایق را به خوبی تبیین کنیم.
منبع:خبرگزاری حوزه
کدخبرنگار:211005
 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین