عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷
سردار دهقان:
وزیر دفاع در مراسم بزرگداشت شهیدان کاظمی و اللقیس گفت: شهادت، میراث اولیا و برگزیدگان الهی است.

عقیق: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید سرلشکر احمد کاظمی و حسان اللقیس از فرماندهان حزب‌الله لبنان عصر امروز 18 دی ماه، با حضور جمع کثیری از فرماندهان و رزمندگان 8سال دفاع مقدس و مردم شهیدپور تهران در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) پادگان ولیعصر(عج)  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سخنرانی پرداخت و گفت: حضور در مراسم بزرگداشت شهدا باعث می شود تا از برکت شهدا بهره ببریم چرا که شهدا باعث تقویت نظام اسلامی و اقتدار ملت ایران هستند و وظیفه ما این است که در راه آنها و با پیوند مستمر با ولایت قدم برداریم.

وی با بیان اینکه شهادت، میراث اولیا و برگزیدگان الهی است، ادامه داد:  استکبار جهانی با محوریت آمریکا درصدد است تا هر آنچه که بر روی زمین است را تصاحب کند می‌خواهد اما ملت هایی که به تعلقات دنیوی  دل نبسته باشند در مقابل زیادی خواهی و سلطه طلبی مستکبرین خواهند ایستاد.

وزیر دفاع شهادت را افتخار و عزمت نظام اسلامی دانست و افزود: شهادت نه تنها برای شهدا بلکه برای جامعه نیز نوعی افتخار و عزت  ایجاد می‌کند. اساس این افتخار ظلم‌ستیزی ، انسجام‌ ،‌ وحدت و روشن‌بینی است. امروزه با قاطعیت می توان گفت که برافراشتگی پرچم اسلام و ایستادگی ملت‌ها در مقابل سلطه خواهان به برکت خون شهدا حاصل شده است.

وی اظهار کرد: برخی جاها شنیده می شود که آمریکا از چنان قدرتی برخوردار است که بر چشم بهم زدنی می‌تواند ایران را از میان بردارد اما در جواب آنان می گوئیم ملت ما توانست هیمنه‌ نظام سلطه را در هم بشکند و شهدا نمود قدرت عینی ملت ایران هستند؛ آنها ثایت کردند که با دستانی خالی هم می توان در مقابل ظالم ایستاد. امروز انوار قدسی و روحی شهیدان هم کشورهای اسلامی و هم غیراسلامی درنوردیده است و اینها همه در سایه روحیه مقاومت‌، ایستادگی و شهادت طلبی شکل گرفته است.

سردار دهقان به مسائل مطرح پیرامون دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای اشاره کرد و گفت: : ایران در زمینه سیستم‌های دفاعی به ویژه در جنگ های  نامتقارن در اوج اقتدار قرار دارد. در فرایند مذاکره نیز اینگونه نبوده است که ما دست خالی باشیم یا آنها مطالبی را به ما دیکته کنند و ما پذیرای سخنان تحمیلی آنها باشیم. ما نیازی به بمب هسته ای نداریم.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت اسلامی در لبنان اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی سختی را سپاهیان در لبنان سامان دادند که شهید سیدعباس موسوی و حسان اللقیس یکی از اینها هستند. با ظرفیتی که در کشور بود حزب‌الله شکل گرفت و تمام روحیه حق‌طلبی،آزادیخواهی،نفی نظام سلطه در جامعه لبنان تزریق شد و لبنان به صحنه کامل نسبت به آنچه در ایران شکل گرفته بود تبدیل شد.

وی ادامه داد: سردار اللقیس درک و بینش سیاسی‌، رعایت دستورات اسلام‌ و تعلق و پیوندی ناگسستنی با امام راحل داشت. فرزند شهید حسان در جنگ سی و سه روزه لبنان به شهادت رسید.

شایان ذکر است که در این مراسم سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار دهقان وزیر دفاع، سردار اسدی معاون قرارگاه خاتم‌الانبیا نیروهای مسلح، سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران، سردار اصلانی، جمعی از همرزمان شهید کاظمی و حسان اللقیس و همچنین خانواده شهدای حزب‌الله لبنان و خانواده شهید حسان اللقیس حضور داشتند.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین