عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
آیت الله محسن اراکی؛
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تشکیل کنفرانس دفاع از مسجد الاقصی در آینده ای نزدیک خبر داد.

عقیق: آیت الله محسن اراکی در نشست خبری تشریح برنامه های بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: در کنفرانس دفاع از مسجد الاقصی از شخصیت های برجسته جهان اسلام دعوت خواهد شد تا با حضور در این کنفرانس تصمیمات موثری برای دفاع از مسجد الاقصی اتخاذ کنند.

وی از حضور 370 شخصیت خارجی از 58 کشور در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور اعضای مجمع عمومی مجمع تقریب و متفکران و اندیشمندانی از کشورهای مختلف همچون مالزی، روسیه، یونان، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، انگلستان، آمریکا، استرالیا، اوگاندا،تونس، هلند،قطر، یمن و مصر برگزار می شود.

اراکی همچنین از حضور علمای شیعه و سنی داخل کشور در این کنفرانس سخن گفت و افزود: در این کنفرانس سه روزه مقالاتی با موضوعات وحدت اسلامی، ضرورت قرآنی، وحدت امت اسلامی حول محور قرآن کریم؛ چالش ها و موانع و وضعیت کنونی جامعه اسلامی از منظر قرآن کریم ارائه خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ضرورت عمل به قرآن کریم به عنوان بستر برادری و وحدت اسلامی، رفتار وحدت گرایانه در آموزه های قرآن کریم ، روش های تفسیری و نقش آن در وحدت امت اسلامی، عوامل نفسانی و گرایش های غیر اخلاقی و نقش آن در تفرقه امت اسلامی را از موضوعات این کنفرانس برشمرد.

آیت الله اراکی همچنین گفت: مسأله فلسطین و جایگاه محوری آن در زندگی امت اسلامی، راهکارهای عملی قرآنی برای تحقق وحدت امت اسلامی و تحریف مفاهیم قرآن کریم برای اشاعه افکار مخرب و افراط گرایی فکری در این کنفرانس بین المللی بحث و بررسی خواهد شد.

وی نقش اجتماعی و سیاسی جوانان در جنبش های اسلامی، نقش جوانان و بانوان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی، ارزیابی عقب ماندگی کنونی جهان اسلام از نگاه قرآن کریم، ولایت الهی و غیر الهی در قرآن کریم و نقش آنها در وحدت و تفرقه ، صیانت و تلاش برای رشد هویت اسلامی در پرتو آموزه های قرآن کریم و مساوات و تبعیض طبقاتی و نژادی با توجه به آموزه های قرآن کریم را از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی متفکران و اندیشمندان در این کنفرانس عنوان کرد.

بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر رحمت محمد(ص) از 27 تا 29 دیماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین