عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳
آیت‌الله وحید خراسانی:
آیت‌الله حسین وحید خراسانی گفت: گناه، مانع و حجابی برای عبودیت و بندگی فطری انسان است که باید با دوری از گناه فطرت خود را الهی کنیم.

عقیق: این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم با قرائت آیاتی از سوره مبارکه یاسین افزود: فطرت انسان بر پایه عبودیت و بندگی آفریده شده است.

وی، گناه را حجابی برای فطرت حقیقت‌جو خواند و ادامه داد: اعتقاد به توحید، نبوت و امامت اموری فطری است و فطرت انسان به سوی عبادت و حقیقت گرایش دارد، اما گناه حجابی برای فطرت انسان در عبودیت و بندگی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر مردم خود را از گناه دور کنند موانع عبودیت و بندگی برداشته می‌شود و انسان بر اساس فطرت خود به سمت دین اسلام گرایش پیدا می‌کند.

آیت‌الله وحید خراسانی در خصوص جایگاه عبودیت خاطرنشان کرد: بندگی و عبودیت به معنای ذلت در برابر ذات اقدس پروردگار است که بی‌نیاز از همه موجودات می‌باشد و همه موجودات عبد و بنده اویند.

وی ادامه داد: همه افراد بشر بر حسب فطرت خود، متدین به خداوند هستند به شرط اینکه حجاب‌ها را از فطرت خود با زدودن گناهان بردارند زیرا دین خدا، اسلام و آئین پروردگار بر پایه عبودیت است.

این مرجع تقلید پذیرش ولایت را امری فطری برشمرد و گفت: ولایت امری فطری است و فطری بودن این امر یعنی پذیرش ولایت امیرمومنان(ع) همانند فطری بودن توحید می‌باشد.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) افزود: اگر فطرت انسان بیدار شود به غیر اسلام دینی را نخواهد پذیرفت و پیامبر و امامی به غیر از حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از فطرت‌ها برگشته و از مسیر اصلی دین دور و منحرف شده‌اند و حاضر به تبعیت از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع (نیستند.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین