عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
مجلس خواستار شد؛
نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بنا بر تعداد محدود دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی استان‌های مختلف سطح کشور، خواستار افزایش تعداد آن شده و بر حمایت از مراکزی که امور قرآنی را بر عهده دارند تأکید کردند.

عقیق: نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بنا بر تعداد محدود دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی استان‌های مختلف سطح کشور، خواستار افزایش تعداد آن شده و بر حمایت از مراکزی که امور قرآنی را بر عهده دارند تأکید کردند.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در جریان بررسی دوفوریت طرح استفساریه بند 66 قانون بودجه سال جاری، طی سخنانی به عنوان طراح این طرح، گفت: دارالقرآن‌هایی که در بند 66 قانون بودجه ذکر شده، یک لفظ عام هستند و مصداق آن حتی به تعداد انگشت‌های دست هم نمی‌رسد، بنابراین ما با این طرح استفساریه در واقع تصریح کردیم که موسسات مردمی و کانون‌های قرآن و عترت هم که دارای مجوز هستند، بتوانند از انشعاب رایگان آب، برق و گاز استفاده کنند. این موضوع به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می‌کند و ابهامی که در این بند وجود داشته سبب ایجاد دوگانگی در اجرا شده که این طرح استفساریه این ابهام را برطرف می‌کند.

در ادامه جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تعداد دارالقرآن‌ها در سراسر کشور بسیار کم است و به عنوان مثال در استان ما حتی دو یا سه دارالقرآن هم وجود ندارد اما اماکن بسیاری هستند که می‌خواهند قرآن را به فرزندان ما آموزش دهند و تعدادشان هم زیاد است و هزینه‌های این اماکن را مومنین باید پرداخت کنند لذا ما به عنوان نمایندگان مجلس باید به این اماکن کمک کنیم البته شروطی هم برای این موسسات گذاشته شده و این موسسات حتما باید دارای مجوز باشند.

همچنین محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس گفت: امروز کشور ما مورد هجوم شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته و تنها چیزی که می‌تواند با این تهاجم فرهنگی مقابله کند کارهای قرآنی است. دارالقرآن‌ها و موسساتی که به امور قرآنی می‌پردازند باید مورد حمایت قرار گیرند تا تعداد آنها افزایش یابد. رایگان کردن هزینه‌های انشعاب این موسسات خرج کردن نیست بلکه ذخیره کردن است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین