عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
هواي مدينه به دليل شرايط جغرافيايي و اقليمي، صبح‌ و شب‌هنگام سرد مي‌شود وعدم رعايت نكات بهداشتي، موجب تشديد بيماري‌هاي سيستم تنفسي فوقاني مي‌شود كه سرماخوردگي از جمله آنها است.

عقیق: مقصودي‌نژاد در ادامه با ارائه توصيه‌هايي به زائران براي حفظ سلامت با توجه به سرماي هوا، گفت: هواي مدينه به دليل شرايط جغرافيايي و اقليمي، صبح‌ و شب‌هنگام سرد مي‌شود و عدم رعايت نكات بهداشتي، موجب تشديد بيماري‌هاي سيستم تنفسي فوقاني مي‌شود كه سرماخوردگي از جمله آنها است.

وي براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي تنفسي و سرماخوردگي در اين شرايط، بيان داشت: بهتر است زائران از خروج صبح‌هنگام از هتل خودداري كنند و در صورتي كه براي نماز صبح خارج مي‌شوند به اندازه كافي لباس بپوشند تا دچار سرماخوردگي و بيماري‌هاي تنفسي ناشي از سرماي شديد هوا نشوند.

توصيه‌‌هايي به سالخوردگان براي مصرف مايعات

مقصودي‌نژاد با توصيه به همه افراد به ويژه سالخوردگان براي مصرف كافي آب ميوه و مايعات، افزود: لازم است هر يك از افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگي به هنگام عطسه از دستمال كاغذي استفاده كند و در جاهاي شلوغ نيز ماسك بزنند تا بيماري آنان به ديگر زائران منتقل نشود.

وي با اشاره به ضرورت رعايت رژيم‌هاي غذايي توسط حجاج، خاطرنشان كرد: زائران بايد با توجه به وضع سلامت و سن خود نسبت به رعايت رژيم غذايي اهتمام داشته باشند و علاوه بر آن هيچ غذايي بيرون از هتل تهيه نكنند زيرا غذا به مقدار كافي در هتل‌ها وجود دارد و واقعا نيازي به تهيه غذا بيرون از هتل وجود ندارد.


منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین