عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام طاهری خبر داد؛
دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها از تجدید بیعت دانشگاهیان و اجتماع بزرگ ۵ هزار مهدی‌یاور در روز ۲۲ دی ماه در مسجد جمکران خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طاهری، دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، از تجدید بیعت دانشگاهیان با حضرت ولیعصر و اجتماع بزرگ مهدی‌یاوران در مسجد جمکران خبر داد و گفت: همانطور که نهم ربیع‌الاول از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاهها به عنوان روز «دانشگاه، مهدویت و انتظار» نامیده شد و این نامگذاری یک حرکت نمادین است برای اینکه پیام‌رسان ارتباط بین دانشگاه و موضوع مهدویت باشد و بهانه‌ای است تا ضمن عمق بخشیدن به معرفت و محبت خودمان نسبت به مولایمان امام عصر(عج)، در مسیر تحقق یافتن دانشگاه اسلامی گامی بر داشته شود.

وی ادامه داد: برای گرامیداشت این روز از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها ستادی متشکل از نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، وزارتین علوم و بهداشت، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و نیز بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای شد که با همکاری هیئت رزمندگان اسلام مراسم پرفیض دعای ندبه در روز جمعه هشتم ربیع‌الاول یعنی 21 دی‌ماه در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، اصفهان، فزوین،‌یزد، همدان در محیط دانشگاههای این استان‌ها با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری برگزار شود.

حجت‌الاسلام طاهری همچنین از تجدید بیعت دانشگاهیان در روز شنبه نهم ربیع‌الاول مصادف با 21 دی ماه خبر داد و گفت: به منظور تجدید بیعت دانشگاهیان با امام عصر(عج) مراسمی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود که طی این مراسم پنج هزار مهدی‌یاور و دانشجو حضور داشته و با شرکت مسئولان وزارت‌ها و دانشگاهیان تجدید بیعت دانشجویان با حضرت ولیعصر صورت می‌گیرد. این دانشجویان از دانشگاه‌های قم و استان‌های هم‌جوار مانند مرکزی، البرز، تهران، قزوین، اصفهان و... در این مراسم حضور می‌یابند.

دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها تصریح کرد: این مراسم از برنامه‌های متنوعی مانند سخنرانی، مداحی، شعرخوانی شاعران برجسته، تلاوت قرآن  توسط قاریان بین‌المللی و اجرای گروه‌های تواشیح بهره‌مند خواهد بود. ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در  این مراسم به سخنرانی می‌پردازد و در پایان از دانشجویان فرهیخته در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت تجلیل به عمل می‌آید.



منبع:تسنیم 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین