عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
حجت الاسلام سالار مسجد امام رضا(ع) نیوزلند را از افتخارات جهان اسلام دانست و گفت: ۸۰۰ تقاضا برای ساخت مسجد درخارج از کشور وجود دارد که ساخت این مساجد همت خیرین را می طلبد.
عقیق: حجت‌الاسلام محمد سالار، معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از 800 پرونده تقاضا و درخواست برای ساخت مسجد در خارج کشور خبر داد و گفت: در بسیاری از این کشورها، زمین برای ساخت مسجد وجود دارد ولی نیاز است که در این زمینه خیرین و نیکوکاران برای ساخت مسجد پیش قدم شده و مساجد را بر اساس معماری اسلامی بسازند.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورد مسجد سازی و تشکیل کمیته ای در این زمینه گفت: یکی از برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این راستا جمع آوری اطلاعات مساجد، حسینیه‌ها و مراکز دینی در کشورهای مختلف است تا مشخص شود که کدام مناطق نیازمند مسجد هستند یا مساجد کدام کشور نیازمند تعمیر و تجهیز است.
حجت الاسلام سالار اظهار کرد: در اهمیت مسجدسازی در سیره پیشوایان دینی روایت‌های بسیاری است. به گونه ای که امام صادق(ع) فرموده اند: هر کس مسجدی بسازد، خداوند در بهشت برای او خانه‌ای می‌سازد و نبی مکرم اسلام(ص) هم در این زمینه فرموده اند: هر کس مسجدی هرچند به اندازه لانه پرنده بنا کند، خداوند در بهشت برای او بنایی می‌ سازد، بنابراین یکی از وظایفی که مجمع جهانی اهل بیت(ع) عهده‌دار است گسترش و ساماندهی امور مساجد پیروان اهل بیت (ع) در سراسر جهان است.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج و معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، گسترش و توسعه مسجد است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها، نمازگزاران زیادی هستند که مسجد و مکانی برای اقامه نماز وجود ندارند و ساخت مسجد برای آنها بر عهده مجمع جهانی اهل بیت(ع) سپرده شده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسجد سازی با خیرین و مومنین بسیاری در ارتباط هستیم و در این زمینه از افراد متمکن زیادی در رابطه با احداث، تجهیز و ساخت مسجد کمک خواسته شده است زیرا که برخی از افراد که تمکن مالی دارند می‌توانند در این مسیر سرمایه‌گذاری کنند.

حجت‌الاسلام سالار تصریح کرد: یکی از وظایف مجمع جهانی اهل بیت(ع) تشویق خیرین برای صرف هزینه‌هایشان برای مسجدسازی در کشورهای مختلف و پیروان ادیان مختلف است که نمی‌توانند نمازهایشان را در جاهای مختلف اقامه کنند نیاز به مسجد دارند.

حجت‌الاسلام سالار خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از خیرین مسجد ساز با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسجدسازی مشارکت دارند ولی در عین حال امکانات برای پاسخگویی به نیازها کم است و لازم است خیرین در این زمینه به صورت گسترده تر وارد عمل شوند.

مسجد امام رضا(ع) نیوزلند از افتخارات جهان اسلام

معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه یکی از مساجدی که توسط خیرین در کشور نیوزیلند ساخته شده است و در حال حاضر در شرف اتمام است و 95 درصد کارهای آن انجام شده است، بیان کرد: مسجد امام رضا(ع) تنها مسجد شیعیان است که در قاره اقیانوسیه با معماری اسلامی و سنتی ساخته می‌شود و از خیرین و نیکوکاران خارج و داخل کشور برای ساخت این مسجد کمک گرفته شده است. این پروژه با امکاناتی همچون کتابخانه، مرکز پژوهش، سالن برگزاری مراسم، پارکینگ اختصاصی و کتاب‌فروشی در نظر گرفته شده است که از افتخارات جهان اسلام به شمار می آید و به عنوان کانون وحدت مسلمانان محسوب می‌شود.

وی مسجد دیگری در کشور کامرون با نام امام رضا(ع) را یکی دیگر از مساجدی نام برد که با مشارکت خیرین در حال ساخت است و گفت: مسجد امام علی(ع) در کشور دانمارک از دیگر پروژه‌هایی است که در حال ساخت است که به صورت مجتمع شامل شبستان و سالن اجتماعات و مکانی برای کودکان با معماری سنتی و اسلامی در حال ساخت است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین