عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
با توجه به افزایش زائران در مکه و مدینه؛
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثهِ مقام معظم رهبری از اعزام ۶۴ مسؤول فرهنگی در دوره اول عملیات عمره مفرده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش زائران و هتل ها، در دوره دوم حدود ۷۰ نفر اعزام می شوند.
عقیق: حجت الاسلام حمید احمدی، از اعزام 64 مسؤول فرهنگی در دوره اول عملیات عمره مفرده به مکه و مدینه خبر داد و گفت: مسؤولان فرهنگی در هتل‌های دارای ظرفیت 300 زائر و بالاتر مستقر شده و به ارائه برنامه‌های مورد نظر مشغول هستند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده و طبق مقررات مدت حضور مسؤولان فرهنگی در مکه و یا مدینه یک ماه است، یادآور شد: در دوره اول به 64 هتل مسوول فرهنگی اعزام شد و با توجه به افزایش زائران و هتل ها، در دوره دوم حدود 70 نفر اعزام خواهند شد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مدیریت آموزش، توجه به مهم‌ترین اقتضائات شغلی کارگزاران فرهنگی، توسعه آموزش الکترونیکی و برگزاری هشتاد درصد دوره‌های آموزشی به صورت مجازی را از جمله برنامه‌های مدنظر مدیریت آموزش برشمرد.

وی با بیان اینکه 80 درصد آموزش مانند مهارت‌های صوتی و تصویری، عکاسی، کار با کودک و نوجوان، برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغات محیطی جنبه مهارتی دارد، یادآور شد: دوره‌های مجازی نیز در عنوان هایی مانند احکام و مناسک، تاریخ، سیره و اماکن از اول دی ماه به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام احمدی همچنین یادآور شد: دوره‌های مجازی به صورت کلاس‌های آنلاین و با استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی برگزار می‌شود که پس از پایان هر دوره نیز آزمونی از مسؤولان فرهنگی به عمی می‌آید. مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه یادآور شد: دروس عملی به صورت حضوری و با استفاده از پاورپوینت به صورت حضوری ارائه می‌شوند و اکنون این دوره‌ها برای کسانی که جدیدا جذب شده اند در حال برگزاری است. وی برگزاری آموزش‌های تکمیلی ویژه آن دسته از مسؤولان فرهنگی که سالهای گذشته به عمره اعزام شده اند را نیز مدنظر قرار داد و گفت: این دوره‌ها به صورت حضوری، فشرده و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه آموزش‌های تکمیلی ویژه مسؤولان فرهنگی دوره اول و دوم آذرماه برگزار شد و دوره سوم و چهارم نیز در دی ماه برگزار می‌شود، افزود: در دوره‌های تکمیلی به تناسب موضوعات بحث عکاسی را در اولویت قرار داده ایم.

وی محیط آرایی تبلیغات هتل‌ها با توجه به وضعیت هتل‌ها و فعال سازی شوراهای فرهنگی را از دیگر مسائل مهم و مورد تأکید مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد: مهارت‌های عملی در طول سال در مراکز استانها و با همکاری مسؤولان مناطق در حال انجام است.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین