عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
دراختتامیه کنگره امام علی‌النقی صورت می‌گیرد
دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع) گفت: از 3ترانه برجسته و برگزیده با موضوع امام هادی (ع) در اختتامیه کنگره رونمایی خواهد شد.

عقیق: دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع)، ضمن اشاره به آئین تقدیر از برگزیدگان بخش داخلی و بخش بین المللی نخستین کنگره بین‌المللی امام علی النقی (ع) که عصر فردا یکشنبه 7/8/1391 ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم با حضور شخصیت‌های دینی، فرهنگی، هنری ،مسئولان لشکری و کشوری و چندتن از شخصیتهای برجسته جهان اسلام و عموم علاقمندان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین کنگره بین المللی امام علی النقی (ع) در موضوعات شعر، مقاله، متن ادبی و گرافیک اقدام به ارائه فراخوان کرد که بیش از 1300 اثر در زمینه‌های مختلف از ایران، عراق، لبنان، بحرین، انگلیس، آذربایجان، کویت و... به دبیرخانه ارسال شد. این آثار در 2 مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند که داوری مرحله نهایی آن را داوران برجسته‌ای از ایران، عراق و لبنان بر عهده داشتند.

پرویز در ادامه خاطر نشان کرد: پس از دیداری که با آیت‌الله جعفر سبحانی در قم داشتیم، ایشان پیامی برای کنگره دادند که این پیام سرآغاز مراسم اختتامیه خواهد بود، در ادامه حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون قوه قضائیه سخنرانی کرده و پس از آن قطعه‌ای توسط گروه تواشیح اجرا می‌شود.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع) به سایر برنامه‌ها اشاره و افزود: قرار است در آئین اختتامیه از تمبر یادبود کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع) رونمایی شود و در ادامه از برگزیدگان در رشته‌های مقاله، شعر کلاسیک، شعر سپید، نیمایی و آزاد تجلیل خواهد شد.

به گفته وی، در ادامه تقدیر از برگزیدگان نثر ادبی، داستان و گرافیک صورت می‌گیرد؛ در بخش بین‌الملل هم در شعر عربی فصیح و محلی برگزیده خواهیم داشت اما در حوزه گرافیک برگزیده‌ای نداریم.

پرویز ابراز داشت: در سایر شاخه‌ها افراد برگزیده و شایسته تقدیر معرفی خواهند شد، اما طبق اعلام قبلی تندیسی همراه با سکه بهار آزادی و سفر به عتبات عالیات برای برگزیدگان داخلی در نظر گرفته شده و به برگزیدگان بخش بین‌الملل هم لوح تقدیر، سکه بهار آزادی و سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود، نفرات اول دو سکه تمام بهار آزادی و نفرات دوم و سوم یک سکه دریافت می‌کنند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع) پیرامون اجرای موسیقی در این مراسم افزود: اولین رونمایی از موسیقی امام هادی(ع) در کنگره بین‌المللی امام علی‌النقی(ع) صورت می‌گیرد، این موسیقی توسط حامد زمانی اجرا شده و در قالب سی دی تقدیم حاضران خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: رونمایی از 3ترانه برجسته و برگزیده با موضوع امام هادی (ع) از دیگر برنامه‌هاست، 3 اثر برجسته و ارزشمند با موضوع امام هادی که برگزیده این کنگره در قالب ترانه است با توجه به زیبایی و کیفیت بالای این آثار قرار است در نخستین آیین تقدیر از برگزیدگان کنگره بین المللی امام علی النقی(ع) برای اولین بار رونمایی و پخش شود.

وی درباره سازندگان این ترانه‌ها نیز گفت: ترانه «حضرت ماه» به خوانندگی و آهنگسازی حامد زمانی، شعر محمدمهدی سیار و تنظیم امید رهبران، ترانه «دهمین باران» به آهنگسازی و خوانندگی و شعر صادق شیخ‌زاده و تنظیم سهیل ابراهیم‌پور کاری از گروه توتیا و ترانه «امام علی النقی» به آهنگسازی محمدپیرزاده و علی رمضانی، تنظیم شاهین کزازی و به خوانندگی علی رمضانی و گروه همخوانی الزهرا است.

آئین تقدیر از برگزیدگان نخستین کنگره بین‌المللی امام علی النقی (ع)، همزمان با ایام ولادت ایشان در روز یکشنبه 7 آبان 1391 از ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.


منبع: فارس

کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین