عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳
کانون تخصصی مهدویت وارثان انتظار با تولید نخستین پورتال جامع مهدویت در شمال غرب ایران و کسب افتخارات شایسته گامی خطیر در تربیت نیروهای متعهد طراز جمهوری اسلامی برداشته است.

عقیق: کانون تخصصی مهدویت «وارثان انتظار» از مراکز تخصصی مهدوی فعال کشور است که در تبریز به عنوان مبدع نخستین پورتال مهدویت شمال غرب کشور برای گسترش و تعمیق مهدویت به صورت گسترده ای در حال فعالیت است. روح الله زمان علی، مسئول این کانون تخصصی درباره زمان آغاز فعالیت های عمومی و تخصصی کانون «وارثان انتظار» می گوید: گروهی از جوانان تبریز در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه با توجه به نیاز و ضرورت جامعه مبنی بر فعالیت در حوزه فرهنگ و معارف اسلامی بخصوص مهدویت، درصدد برآمدند تا مجموعه ای فرهنگی مذهبی تشکیل دهند؛ بنابراین این کانون در بهمن ماه سال 1386 تاسیس شد و در اوائل سال 89 مجوز کانون تخصصی مهدویت استان را دریافت کرد. 

زمان علی با اشاره به این که راه اندازی نخستین پورتال مهدویت شمال غرب کشور از دستاوردها و افتخارات مهم این کانون است، می گوید: راه اندازی این پورتال از یک سال پیش اجرایی شد؛ پیش از اجرایی شدن طرح فعالیت مجازی این کانون و راه اندازی پورتال، مخاطبان فیزیکی ما بسیار بیشتر بودند؛ اکنون به دلیل تخصصی و مجازی شدن فعالیت هایمان مرتبطین ما با کانون کاهش یافته اند و در حال حاضر 25 خانم و 6 آقا در مدیریت و ساماندهی این پورتال فعالند.

به گفته زمان علی، پورتال «صدف» مکانی مجازی برای درج مطالب و محتواهایی چون فیلم، تصویر، مقالات و ارائه فایل های صوتی با موضوع مهدویت و ... است. وی با تاکید بر این که در حال حاضر این پورتال به صورت آزمایشی کار می کند در باره فعالیت های اعضای کانون خاطرنشان می کند: در حال حاضر تمرکز کانون بر روی تولید کلیپ های صوتی و تصویر و پوستر است و به صورت دوزبانه کار می کند و مهم ترین تفاوت این پورتال با پورتال های دیگر نیز تفاوت در نوع فایل هاست؛ به این صورت که پورتال های مهدویت محتوای متنی دارند اما تاکید ما بر روی چند رسانه ای بودن است. 

تولیدات فرهنگی و مجازی کانون وارثان انتظار

در حوزه تولیدات و فعالیت های این کانون، در بخش فرهنگی می توان به تهیه فلش کارت بهانه خلقت اشاره کرد که با محوریت مقام حضرت زهرا (س) و موضوعات گوناگون از جمله جملات ادبی، احادیث، کلام بزرگان و …در قالب فلش کارت های مذهبی و با گرافیک جذاب و کاملا تولیدی با عنوان بهانه خلقت تهیه شده است. 

همچنین در بخش فعالیت های مجازی کانون فرهنگی هنری وارثان انتظارتبریز، می توان از اولین نشریه صوتی تخصصی در شمال غرب کشور با موضوعات مختلف فرهنگ مهدویت با عنوان گلبانگ انتظار نام برد. زمان علی در این خصوص می گوید: مجموعه خلوت شامل گروه فرهنگی کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار تبریز، اولین و کامل ترین بسته فرهنگی ویژه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف که شامل بخش های مختلف صوت، کلیپ، پوستر پاورپونیت، نشریه روزانه، نظر سنجی، سخنرانی مداحی، ریز برنامه اجرایی و…  است. 

تنها کانون شرکت کننده در نمایشگاه رسانه های دیجیتال
به گفته زمان علی ،کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار تبریز تنها کانون فرهنگی هنری کشور بود که در بخش معارف و اهل بیت(ع) نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در زمستان سال گذشته حضور یافت. وی ادامه می دهد: این کانون با معرفی محصولات خود نظیر 14 نرم افزار، چندین جلد کتاب، آثار مجازی از قبیل سایت، وبلاگ، نشریه الکترونیکی، شبکه اجتماعی و فلش کارت، کتابچه، بروشور و … پذیرای بازدیدکنندگان بود. 

کسب مقام نخست یکی از اعضای این کانون در جشنواره وبلاگ نویسی امام خمینی (ره) در بخش فتوبلاگ و دستیابی به مقام برتر در جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی از افتخارات و موفقیت های دیگر کانون تخصصی مهدویت تبریز در طی سال گذشته است. 

زمان علی با توجه به تخصص فعالیت این کانون می گوید: آشنا ساختن اقشار مردم به مباحث مهدویت و شناخت امام عصر(عج) و گسترش فرهنگ مهدویت در میان نسل های امروز از مهم ترین اهداف کانون وارثان انتظار است؛ در واقع ما با توجه به نیاز روز و با اتحاد و یکدلی یکدیگر، درصدد تربیت نیروهای صالح، با اخلاص و متعهد طراز جمهوری اسلامی برای جامعه ای مهدوی هستیم.

حضور در کانون و دوری از دغدغه های بیرون

زمان علی معتقد است که بزرگ ترین منفعت حضور و فعالیت در کانون، دوربودن از فضای آلوده ای است که گریبانگیر جوانان و نوجوانان جامعه شده است. وی می گوید: شاید در کانون و مسجد از لحاظ تولید کار چندان گسترده ای هم صورت نگیرد، اما در هر حال این اطمینان وجود دارد که محیط و افراد حاضر در آن از سلامت فکری و روانی برخوردارند و از این حیث قابلیت اعتماد و تکیه کردن به یکدیگر را دارند. 

وی می گوید: در کارهای مسجدی به دلیل وجود معنویت و قداست خاص و منحصر بفردش، مسئولیت ها بیشتر است و کارهای گروهی با حساسیت بیشتر و قابل توجه تری انجام می شود. 

مسئول کانون تخصصی مهدویت تبریز معتقد است: با توجه به جو حاکم در مسجد و ارتباطات شایسته ای که میان اعضا و امام جماعت و دیگر مدیران مسجد وجود دارد ناخودآگاه سعی افراد بر مفید بودن و راضی نگه داشتن مدیران مسجد است؛ بنابراین فضا برای رشد علمی و معنوی افراد هر روز و هر روز سالم تر و قابل اعتمادتر است.

 

منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین