عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای اینکه مؤمن بودن افراد برای ما روشن شود نباید فقط به ظاهر آنها اکتفا کنیم بلکه باید ببینم در قلب، زبان و جسم آنها چه می‌گذرد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو  اظهار کرد: ایمان سه معیار اصلی دارد که اولین معیار آن باور داشتن اصول دین، معاد، ایمان به خدا و پیامبر(ص) است. که تمامی این ایمان‌ها باید از درون انسان بجوشد و تنها لقلقه زبان نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرحله دوم ایمان اعتراف به زبان است که فرد باید علاوه بر قلبش به زبان نیز به ایمانش اقرار کند و اگر "اشهد ان‌ لا‌ اله‌ الله" را گفت بداند از این واژه باید در خیلی از جاها استفاده کند حتی اگر همچون امام حسین(ع) جانش در خطر بود.

راستگو ادامه داد: مرحله سوم ایمان، عمل از طریق اعضاء و جوارح است هریک از اندام، اعضا و جوارح ما وظیفه‌ای دارند که باید در تمام مراحل زندگی به آن وظایف عمل کنند.

مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: یکی از کارهایی که به اعضاء و جوارح ما ربط پیدا می‌کند انفاق است، ما فقط نباید به زبان بگوییم ایمان داریم بلکه در جایی که لازم است باید انفاق داشته باشیم.

راستگو گفت: مؤمن باید تمامی وظایف خود را به درستی بشناسد نباید با کثرت نماز و روزه فرد گول ظاهرش را خورد، شاید گاهی اوقات این‌ها برای فرد عادت شده باشد. مؤمن بودن را باید به وسیله سه چیز سنجید؛ صدق‌حدیث و راستگویی، وفای به عهد و امانت‌داری.

وی اظهار کرد: مؤمن نسبت به مؤمن دیگر 30 وظیفه اصلی دارد. اگر افراد واقعا ایمان داشته باشند هیچ مؤمنی، تنها نیست. مؤمنان باید نسبت به جمع مسئولیت‌پذیر باشند. از ویژگی‌های مؤمن عیادت مریض، قرض دادن، رفع حاجت،‌ دعا و امثال این‌ها است که اگر در حق همدیگر این وظایف را انجام دهیم جهان گلستان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: ایمان باید در تمام عرصه‌های زندگی مثل سیاست،‌ اقتصاد، اجتماع،‌ خانواده و مراحل فردی وجود داشته باشد.


منبع:ایسنا

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین