عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
مركز اسلامی انگلیس در آخرین روزهای ماه صفر و به مناسبت رحلت حضرت رسول(ص) و اربعین حسینی و شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، مراسم سوگواری به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو برگزار کرد.
عقیق: مرکز اسلامی انگلیس در آخرین روزهای ماه صفر و به مناسبت رحلت حضرت رسول(ص) و اربعین حسینی و شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، 10 شب مراسم سوگواری برپا کرد.

شیعیان مقیم لندن و شهرهای اطراف از همه اقشار و ملیت‌ها همه شب با حضور خود در برنامه های گسترده تدارک دیده شده بمناسبت اربعین شهادت سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ایام شهادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و هشتمین امام همام حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، میزان علاقمندی و عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به اثبات رساندند.

از نکات قابل توجه این مجالس سوگواری، حضور جوانان و نوجوانان مومن و علاقمند بود که برای فراگیری نصایح و مواعظ پیامبر اکرم(ص) و دیگر ائمه هدی که از سوی سخنرانان مجالس عزاداری مطرح می‌گردید، همه شب در این مراسم شرکت می‌کردند.

در مراسم سوگواری به زبان فارسی که به مدت ده شب به طول انجامید، همه شب پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین المللی قرآن آقای معصومیان، حاضرین از سخنان حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی از فضلای حوزه علمیه قم و مرثیه خوانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آقای حاج علی مصلایی بهره می‌بردند و در انتهای مراسم به عزاداری و سینه زنی می‌پرداختند.

درمراسم سوگواری به زبان عربی نیز که به مدت چهار شب برگزار گردید و حضور برادران و خواهران مسلمان عرب زبان نیز در آن بسیار چشمگیر بود، حجج اسلام والمسلمین سید فاضل میلانی و سید غیاث طعمه درخصوص اهداف و رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به سخنرانی پرداختند و آقایان سید جعفر موسوی و ملاباسم دراجی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نیز مراسم مرثیه خوانی و عزاداری برپا نمودند.

سخنران ده شب مراسم سوگواری اردو زبانان که در دهه دوم ماه صفر انجام گردید نیز حجت الاسلام والمسلمین سید واصی حسن از خطبای بنام کشور هند بود که برای جمعی از مسلمانان اردو زبان سخنرانی می کرد و آقای اشرف کاظم از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت به زبان اردو به مرثیه سرایی می پرداخت.

در مراسم سوگواری به زبان انگلیسی حجت الاسلام آقای الکساندر خلیلی به مدت 4 شب برای شیعیان انگلیسی زبان سخنرانی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین