عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
قدم به قدم تا عاشورا/
گاندی: من برای مردم هند چیز تازه ای نیاوردم فقط نتیجه ای که از مطالعات و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمانان کربلا بدست آورده ام، ارمغان ملت هند است...


عقیق: ارباب من حسین جان! حالا که چهل قدم مانده! تا عزادار شدنم، تا سینه چاکی ام، پس بگذار به استقبالت بیایم اربابم و ورودی شهر کرب و بلا سجده به قدمگاهت بزنم که اربابم حالا که داری برای بندگی خدا آماده میشوی این من نا چیز، این من کمترین می آیم و چله نشینی را آغاز میکنم تا بگویم هر روز روایتی از سرشت آسمانیت را...


امام حسین(ع) از دیدگاه دیگران

گاندی (رهبر هند)

گاندی رهبر اخلاقی، مصلح و مبارز هندوستان درباره امام حسین(ع) می گوید: « من برای مردم هند چیز تازه ای نیاوردم فقط نتیجه ای که از مطالعات و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمانان کربلا بدست آورده ام، ارمغان ملت هند است. اگر بخواهیم هند را نجات بدهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی پیمود.»


مسیو ماربین(دانشمند آلمانی)

مسیو ماربین از دانشمندان معروف آلمانی می گوید:  « در ظاهر یزید، حسین(ع) و یارانش را کشت، اما در واقع حسین(ع) یزید وهمه بنی امیه را بیش از هزار بار کشت.یزید آنها را در یک روز به قتل رسانید،ولی امام حسین(ع) او و قومش را تا ابد و هر روز به مقتل می کشد.»

عباس عقاد ( نویسنده معروف عرب)

عباس عقاد نویسنده معروف جهان عرب می نویسد: « قیام امام حسین(ع) آثار کوبنده ای به جای گذاشت و موجب نابودی طاغوتیان بدست آزادگان شد. حکومت جائر امویان از نظر زمان و مکان بر اثر قیام یک نفر، در یک روز به هم ریخت و نابود شد.»


ابن ابی الحدید(دانشمند اهل تسنن)

ابن ابی الحدید دانشمند معروف و بزرگ اهل تسنن در کتاب شرح نهج البلاغه ذیل خطبه 51 فصلی درباره« اباة الضمیم؛ یعنی کسانی که زیر بار ذلت نرفتند.» گشوده و در آغاز می گوید: « بزرگ و آقای تمام افرادی که چنین صفتی داشتند حسین بن علی است که به او و اصحابش در کربلا امان دادند ولی چون آن امان،خواری و ذلت بدنبال داشت،نپذیرفت و تن به شهادت داد.»


گیبون(مورخ مشهور)

گیبون مورخ مشهوری است که می گوید: « در طی قرون آینده، شرح صحنه حزن آور مرگ حسین(ع) موجب بیداری خون سردترین افراد خواهد شد.»


منبع: چشمه های معرفت

کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین