عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
از این عده 92 هزار و 66 نفر مرد و 69 هزار و 988 نفر زن هستند و مسن ترین این زائران پیرمرد 87 ساله و کم سن ترین آنان طفل چند ماهه ای است که در آغوش مادر به آستان بوسی حضرت رضا(ع) مشرف شده است.
162 هزار زائر پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند

عقیق: در دهه آخر صفر ۱۶۲ هزار و ۵۴ زائر پیاده از نقاط مختلف کشور به زیارت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی افزود:  این زائران در قالب 901  کاروان  و  از پنج محور و روستاهای اطراف مشهد به این شهر  وارد  شدند.

حسین رضایی افزود: از این عده 92 هزار و  66 نفر مرد  و  69 هزار و  988  نفر زن هستند  و مسن ترین این زائران پیرمرد 87 ساله  و  کم سن ترین آنان طفل چند ماهه ای است که در آغوش مادر به آستان بوسی حضرت رضا(ع)  مشرف شده است.  

وی افزود: بزرگترین کاروان زائران پیاده ، دو کاروان از  نیشابور به  جمعیت سه هزار نفر و سه هزار و 900  نفر و کوچکترین کاروان با  50  زائر از شهرستان فریمان هستند  که برای عرض ارادت به امام هشتم(ع) به مشهد آمده اند.

وی گفت: دورترین مسیر کاروان های  پیاده  از شهرهای قم،  کلاله،  گرگان  و  مینودشت به مشهد بودند و نزدیک ترین آنان از مناطق اطراف مشهد بوده است.

رضایی با بیان اینکه هشت کاروان اهل سنت از شهرهای باخرز، تایباد و سرخس  هم به مشهد مقدس مشرف شده اند، گفت: باشکوه ترین استقبال از زائران پیاده را هم ساکنان اهل سنت روستای جمال ده در مسیر نیشابور  به مشهد از زائران پیاده داشتند که با بازگذاشتن در خانه های خود و آب و جارو کردن کوچه ها و معابر از این زائران استقبال کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی همچنین گفت: بزرگترین ایستگاه صلواتی استقبال از زائران پیاده مربوط به ایستگاه ملک آباد بود که کفشداران آستان قدس در محور نیشابور به مشهد اداره کردند.

وی افزود: مردم شیراز، آذربایجان، اهواز، کرمان، گرگان، اراک و تهران هم با برپایی ایستگاه صلواتی در میانه شهرها به استقبال زائران شتافتند.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین