عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت از بازگشت ۲۳۲ هزار نفر از زائران حسيني ايام اربعين به كشور خبر داد.

عقیق: محسن نظافتي گفت: عمليات بازگشت زائران ايراني ايام اربعين به كشور از اول ديماه آغاز شده و تا اين لحظه (پنجشنبه) ۲۳۲ هزار و ۱۰۰ نفر از زائرين اين ايام به كشور بازگشته اند.

وي افزود: در عمليات بازگشت زائران به كشور ۹۴ هزار نفر از مرز مهران، ۴۰ هزار نفر از مرز چزابه، ۸۶ هزار نفر از مرز شلمچه و همچنين ۷۸۰۰ نفر از فرودگاه بين المللي امام خميني (ره(، ۱۵۰۰ نفر از فرودگاه اصفهان و ۲۸۰۰نفر از فرودگاه مشهد مقدس تا بعد از ظهر امروز به كشور بازگشته اند.

نظافتي ادامه داد: بحمدالله روند ورود زائران حسيني(ع) به كشور تا اين لحظه روان و خوب است و علاوه بر وسايل حمل و نقل عمومي و اتوبوسهاي سازمان حمل و نقل جاده اي و پايانه‌هاي كشور كه در استان‌هاي خوزستان و ايلام براي انتقال زائران بكار گرفته شده اند، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس كرايه شده توسط سازمان حج و زيارت و ۱۰۰دستگاه اتوبوس راهيان نور برابر قرارداد با سازمان حج و با استفاده از تجربه نقل ترددي حج تمتع براي انتقال زائران از مرزها به نزديكترين شهرهاي استان‌هاي مرزي كشور مورد بهره برداري قرار گرفته است.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت اضافه كرد: در طول عمليات برگشت زائران به كشور ايستگاه‌هاي صلواتي و مواكب و هيئت‌هاي بزرگ مذهبي در حال پذيرايي و استقبال از زائران حسيني (ع) هستند.

سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت توضيح داد: ۴۷۷ هزار تن از زائران ايراني براي حضور در ايام اربعين حسيني(ع) در كربلا به كشور عراق عزيمت كرده بودند، كه ۶۰ هزار نفر از آنان قبل از ديماه به كشور بازگشتند و ۲۳۲ هزار و ۱۰۰ نفر از آنان از اول دي تا اين لحظه به ميهن اسلامي بازگشته اند و پيش بيني مي‌شود باقيمانده زائرين اين ايام ظرف دو روز آينده به كشور بازگردند.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین