عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
روز شهادت امام رضا(ع) پای منبر حجت الاسلام مومنی و مداحی سید مهدی میرداماد
هر شب قبل است خواب باید از خودمان بپرسیم چقدر اعمال ما در راه بندگی بوده و چقدر در مبارزه با هوای نفس و جلوگیری از شیاطین درون و برون بوده است؟

گزارش تصویری بیت الحسین

صوت مداحی سید مهدی میرداماد

عقیق: مراسم عزاداری در بیت الحسین(ع) در آخرین روز ماه صفر برگزار شد.

در این مجلس که صبح روز پنجشنبه و در سوگ امام هشتم برپا بود حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی سخنرانی کرد و حاج سید مهدی میرداماد و ذاکران اهل بیت(ع) به مداحی و مرثیه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مومنی را بخوانید:

-آدم باید یک محاسبه دقیق از نفسش بکشد و ببیند از این سرمایه هایی که خداوند در اختیارش گذاشته بهره کافی و استفاده درست کرده است. اگر استفاده کرده باشد می شود شاکر حقیقی، اگر استفاده نکرده و احساس می کند سرش کلاه رفته است باید استغفار کند. لذا شکر و استغفار جزء محاسبه است.

-حضرت رضا(ع) فرمودند: اگر کسی از نفسش محاسبه کشید سود کرده است و اگر کسی از محاسبه دوری کرد ضرر می کند.

-امام رضا(ع) در جایی دیگر می فرمایند: از ما نیست کسی که اهل حساب و کتاب از نفسش نباشد.

-باید روزی 2بار از خودتان حساب کتاب بکشید، یکبار صبح و یکبار غروب.

-وقتی انسان محاسبه می کند متوجه می شود که آیا چیزی در پرونده دارد یا خیر.

-هر شب قبل است خواب باید از خودمان بپرسیم چقدر اعمال ما در راه بندگی بوده و چقدر در مبارزه با هوای نفس و جلوگیری از شیاطین درون و برون بوده است. اگر به بندگی پرداخته است که خدا را شکر می کند که این توفیق را به او داده است و اگر نبوده باید استغفار کند.

-راه یابی به استغفار حقیقی و شکر واقعی معلول به محاسبه است.

-انسان باید ثمره واجبات را در خودش ببیند. اگر نتیجه واجبات در او تجلی داشت معلوم است که آن واجب را انجام داده و خوب هم انجام داده است.اگر نداده باید در روش به جا آوردنش تجدید نظر کند.

-انسان باید در محرماتش محاسبه داشته باشد.

-حضرت علی (ع) در مسجد به پیامبر(ص) گفتند که یا رسوال الله می شود دعا کنید خدا از تقصیرات علی بگذرد. (ایشان این سخن را بفرمایند وای به حال ما.) پیامبر(ص) دستش را بالا می گیرد و خدا را به خود حضرت علی قسم می دهد که از اشتباهات ایشان بگذرد. حضرت علی(ع) از پیامبر(ص) می پرسند که چرا خدا را به من قسم دادید؟ پیامبر(ص) می فرمایند چون  عزیزتر از تو در این عالم نیست.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین