عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
اى عيسى بر بلا صبر كن و به قضاء راضى باش، و به مانند شادمانى من به خودت باش زيرا شادمانيم اينست كه اطاعت شوم و نافرمانى نشوم.

عقیق: سخن خداوند متعال با پیامبران برگزیده خود گوهریست بس گران سنگ که از چشم اهل معرفت به دور نیست در اینجا به بخشی از این سخنان خداوند با حضرت عیسی اشاره می کنیم: 

اى عيسى منم پروردگار تو و پروردگار پدرانت نامم يگانه است و منم يكتا كه هر چيزى را تنها آفريدم و هر چيز ساخته منست و همه بسوى من برگردند. 

اى عيسى توئى مسيح به فرمان من، و تو از گل آفرينش كنى به اجازه من، و تو مرده‏ ها را زنده كنى به سخن من، تو شيفته درگاهم باش، و از من بترس كه پناهى از من نيابى جز خود من. 

اى عيسى به تو سفارش كنم سفارش آنكه از مهربانى دلسوز تو است تا سزاوار پيوست با من شوى بوسيله اينكه شادى مرا بجوئى، تو در بزرگى، و در خردى بركت داده شدى هر جا بودى بركت يافتى من گواهم كه تو بنده من و زاده كنيز منى، با نافله‏ ها به من نزديك شو، و بر من توكل كن تا تو را كفايت كنم، و دنبال ديگرى مرو تا تو را ترك كنم. 

اى عيسى بر بلا صبر كن و به قضاء راضى باش، و به مانند شادمانى من به خودت باش زيرا شادمانيم اين است كه اطاعت شوم و نافرمانى نشوم.

اى عيسى ذكر مرا بزبانت زنده دار، و دوستى مرا در دلت بپرور.

اى عيسى در هنگامه‏ هاى غفلت بيدار باش، و لطائف دانش و پند را محكم و استوار نما و براى من به خلقش بياموز.

اى عيسى راغب و راهب باش و دلت را با ترس من بكش.

اى عيسى شب را براى جستجوى رضايم در نظر دار، و روزت را براى روز نيازت روزه دار.

اى عيسى تو مسئولى پس به ناتوان رحم كن چنان كه من تو را رحم نموده‏ام و بر يتيم زور مگو

اى عيسى در هر جاى خلوت بر خود گريه كن و به مواقيت نمازها گام بردار، و لذت نطق بذكر مرا به من بشنوان زيرا من با تو خوب كردم. 

اى عيسى چه بسيار مردمى را كه به گناه گذشته آنان هلاك كردم و تو را از آنها نگه داشتم.

اى عيسى با ناتوان مدارا كن، و ديده نارسايت را به آسمان بر آور و مرا بخوان، زيرا من به تو نزديكم و نامم را مبر مگر بزارى بدرگاهم، و با توجه كامل زيرا هر گاهم چنين بخوانى تو را اجابت كنم.

اى عيسى متمرد به نافرمانى بر من تو را نفريبد كه روزى مرا ميخورد و ديگرى را مي پرستد سپس هنگام گرفتارى مرا مي خواند و من او را اجابت مي كنم باز مي گردد به همان وضعى كه بوده، آيا به من تمرد مي كند يا بخشمم تعرض مي كند، به خودم سوگند خوردم كه چنانش بگيرم كه نجاتى نداشته باشد، و جز من پناهى نداشته باشد، از آسمان و زمين من كجا مي گريزد. 

اى عيسى به ستمكاران بنى اسرائيل بگو مرا دعا نكنيد در صورتى كه حرام زير دامن خود داريد و در خانه‏ هاى شما بتها است، زيرا من قسم خوردم دعا را اجابت كنم و اجابت دعاى آنان لعن بر آنها است تا از هم جدا شوند.

 

پی نوشت:
تحف العقول / ترجمه كمره‏اى، متن، ص: ۵۲۸.

منبع:افکارنیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
4
2
خوب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
1
1
من چی می گم شما چی میگید
وخترونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
2
0
خوب
به تو چه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
2
0
نمیدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
بعضی جاهای اونو را عوض کرده بودند من کلا این حدیث قدسی رو شاید قریب به ۴۰ سال پیش خوندم و حفظ کردم بعضی جاهاش متفاوت بود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین