عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
آرامش و نشاط معنوی، تأثیر زیارت ائمه اطهار(ع) بر روی انسان و برترین هدیه ایشان به زائرانشان است.
عقیق: منیره عرفاتی در سلسله جلسات بیان معارف اسلامی ویژه خواهران در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی به موضوع «زیارت امام حسین(ع) و جایگاه آن در اسلام» پرداخت و اظهار داشت: زیارت، به معنای تجدید عهد و پیمان با ائمه اطهار(ع) و ایجاد ارتباط معنوی عمیق با آنان است.

مدرس حوزه علمیه مشهد بیان کرد: زیارت ائمه اطهار(ع) آثار تربیتی و اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد و در میان آنان، زیارت امام حسین(ع) در کربلا بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

کارشناس مذهبی به فواید زیارت امام حسین(ع) پرداخت و عنوان کرد: زیارت امام حسین(ع) روزى را زیاد، عمر را طولانى، بلایا را از انسان دور و انسان، خانواده و مالش را حفظ می کند و در روز قیامت حافظ انسان و آبروی او خواهد بود.

وی در ادامه خواندن زیارت عاشورا را در دهه آخر ماه صفر بسیار ارزشمند دانست و گفت: زیارت عاشورا از احادیث قدسی به شمار می‌آید که جبرئیل امین آن را از طریق خداوند متعال به پیامبر(ص) نازل کرد.

عرفاتی ادامه داد: این زیارت از طریق معصومین(ع) به امام باقر(ع) رسیده و سپس این امام معصوم به دست شیعیان و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رسانده اند.

وی براساس آیات و روایات معصومین(ع)، به تأثیرات خواندن زیارت‌ عاشورا اشاره کرد و گفت: خواندن این زیارت موجب می‌شود که خداوند خواهش و حاجت انسان را برآورده، ورود به بهشت و آزادى از جهنم را به او عطا و شفاعت انسان را در حق هر کس که بخواهد قبول کند.

وی در پایان توصیه کرد: چنانچه انسان در این مدت توانایی حضور در بارگاه آن امام همام را ندارد، بهترین راه این است که با خواندن زیارت عاشورا قصد زیارت امام حسین(ع) را از دور کند و با ایشان مأنوس شود.


منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین