عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
مي توان گفت از هر 70 ایرانی، یک نفر در أربعين امسال به زیارت امام حسین عليه السلام رفت. اين آمار رکورد جديدي است که در تاريخ ثبت شده است.
عقیق: آمار دقيقي از تعداد زائراني که أربعين امسال به زيارت سيد و سالار شهيدان،‌ حضرت أبا عبدالله الحسين عليه السلام رفتند، در دست نيست اما آمار غير رسمي حکايت از آن دارد که تعدادشان بين 20 تا 27 ميليون نفر بود.

شايد نتوان آمار دقيقي از مجموع زائراني که أربعين به کربلا رفته اند بدست آورد اما با توجه به اينکه زائران غير عراقي مجبورند از يکي از مرزهاي زميني، هوايي و يا حتي دريايي خود را به خاک عراق برسانند، لذا نيروهاي مرزي و وزارت کشور عراق آمار دقيق زائران غير عراقي را دارد.

بر همين اساس طبق آمار اعلام شده توسط وزارت کشور عراق،‌ بيش از يک ميليون و 300 هزار شهروند ايراني از مرزهاي مختلف زميني(مهران، شلمچه و چزابه) و يا هوايي (فرودگاه بين المللي نجف و بغداد) وارد عراق شده و براي زيارت أربعين، خود را به شهر کربلاي معلي رساندند.

بر اساس اين آمار اعلام شده، مي توان گفت از هر 70 ایرانی، یک نفر در أربعين امسال به زیارت امام حسین عليه السلام رفت. اين آمار رکورد جديدي است که در تاريخ ثبت شده است.

منبع:شیعه آنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین