عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
وقتی از خدا تقاضا می‌کنی و چیزی از او می‌خواهی، قبل از آن برای خدا یک کاری کن که ...

عقیق:«حاج آقا مجتبی تهرانی» در یکی از جلسات درس اخلاق خود پیرامون دعا کردن به شاگردان خود چنین توضیه کردند:

اگر برادر مؤمنی پشت سر برادر مؤمنش برای او دعا کند، این دعا سریع‌تر به اجابت می‌رسد تا او خودش برای خودش دعا کند. امام باقر (ع) فرمودند: «سریع‏ترین دعایی که موفق به اجابت می‌‏شود، دعا برای برادر مؤمن در غیاب او است.» دلیل این تاکید این است که ما در روایات داریم با زبانی دعا کنید که با آن زبان معصیت نکرده‌‏اید. من از زبان شما معصیت نکرده‌ام؛ لذا اگر شما برای من دعا کنی، زودتر مستجاب می‌شود. ولی خودم نعوذبالله با زبانم معصیت کرده‌‏ام. همین آلودگی زبانم به معصیت موجب می‌شود اجابت دعای من کند شود.
 

2194_sunnah.jpgقبل از دعا، پیش کش ببر!
همچنین پیامبر بزرگوار اسلام می‌فرمایند: «هرگاه خواستی دعا کنی و از خدا تقاضایی داشته باشی، قبل از آن یا نماز بخوان، یا صدقه بده، یا یک کار خیری انجام بده و یا ذکری بگو»
این روایت می‌خواهد بگوید وقتی تو از خدا تقاضا می‌کنی و چیزی از او می‌خواهی، قبل از آن بیا برای خدا یک کاری کن که روی تقاضا کردن از او را داشته باشی. یک کاری برای خدا، انجام بده که رویت بشود از او درخواست کنی. به اصطلاح ران ملخی پیش کش ببر! مورچه هم برای حضرت سلیمان یک چیزی بُرد؛ حرف این است که بی معرفت نباش! بدتر از مورچه نباش! یک کار الهی انجام بده و بعد درخواستت را به زبان بیاور.
 


منبع:سبک زندگی

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین