عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
قدم به قدم تا عاشورا/
در حدیث است که کربلا از کعبه اشرف است. در حدیث دیگر این است که: کربلا از نجف هم اشرف است. کربلا زمینی از زمین های بهشت است. سرزمین کربلا همیشه مبارک و پاکیزه بوده و خواهد بود...

عقیق: ارباب من حسین جان! حالا که چهل قدم مانده! تا عزادار شدنم، تا سینه چاکی ام، پس بگذار به استقبالت بیایم اربابم و ورودی شهر کرب و بلا سجده به قدمگاهت بزنم که اربابم حالا که داری برای بندگی خدا آماده میشوی این من نا چیز، این من کمترین می آیم و چله نشینی را آغاز میکنم تا بگویم هر روز روایتی از سرشت آسمانیت را...


فضیلت کربلا و حرم امام حسین(ع)

سرزمین کربلا

در حدیث است که کربلا از کعبه اشرف است. در حدیث دیگر این است که: کربلا از نجف هم اشرف است. کربلا زمینی از زمین های بهشت است. سرزمین کربلا همیشه مبارک و پاکیزه بوده و خواهد بود. خداوند آنرا از بهترین زمین های بهشت قرار داده و بهترین منازل و مساکن اولیاء خدا می باشد. امام سجاد(ع) فرمود:«چون در قیامت زلزال شدید بوجود آید،کربلا را با تربت نورانی و با صفایش بلند می کنند و در بهترین باغ های بهشت می گذراند که نور آن دربهشت مانند ستاره درخشانی که دیدگان را بزند،نمایان می باشد.پس کربلا، زمین را ندا می دهد که من آن سرزمین مبارک، پاک و پاکیزه ای هستم که بدن مطهر امام حسین(ع) و سید شباب اهل بهشت را در بر داشتم.»

مرقد امام حسین(ع)محل نزول فرشتگان

امام صادق(ع) فرمودند: «ما بین قبر حسین (ع) تا آسمان محل رفت و آمد فرشتگان الهی است.»

امام صادق(ع)فرمودند:«مرقد حسین بن علی(ع) باغی از بهشت و محل عروج فرشتگان به آسمان می باشد و هیچ فرشته مقرب و پیامبر مرسلی نیست جز آنکه از خدا می خواهد او را زیارت کند.»

نماز کامل در حرم امام حسین(ع)

همانطور که می دانید، شخص مسافر باید در طول سفر نمازهای چهار رکعتی را به صورت شکسته اقامه نماید. با وجود این،در روایات داریم که در چهار مکان مسافران باید نمازهای خود را به صورت کامل اقامه نمایند.

امام صادق(ع) می فرماید: «مسافر نماز را در چهار مکان به صورت کامل و تمام می خواند؛مسجدالحرام در مکه معظمه،مسجد النبی در شهر مدینه منوره،مسجد کوفه و حرم امام حسین(ع)در کربلا.

 استجابت دعا در حرم امام حسین(ع)

امام صادق(ع) فرمودند:«کسی که دو رکعت نماز در کنار قبر امام حسین(ع) اقامه نماید و از خداوند متعال حاجت بخواهد،حتماً به او عطاء می شود.»

امام صادق(ع) فرمودند: «خداوند به پاداش ایثار و شهادت امام حسین(ع) چهار چیز به او عنایت فرمود:«امامت را در ذریه آن حضرت قرار داد، تربت امام حسین(ع) شفابخش گردید،در حرم امام حسین(ع) دعا مستجاب می گردد و ایام زیارت زائران او،از عمرشان حساب نمی شود.» اگر زائر امام حسین(ع) حق امام را شناخته و با معرفت به ولایت او در کنار قبر مطهرش نماز گذارد،مورد قبول حق تعالی قرار می گیرد. چنانکه امام صادق(ع) در شأن و مقام کسیکه به مرقد آن حضرت مشرف شود و نماز بخواند،فرمود:«خداوند متعال اجر نمازش را قبولی آن قرار می دهد.»


منبع:چشمه های معرفت

کدخبرنگار:211001

 

 

 

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین