عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
علی انسانی گفت: بیدل ابوالمعانی و اشعرالشعرای سبک هندی است و من از وقتی که با اشعار او مانوس شدم، دیگر حتی حافظ هم اشباعم نمی‌کند، از بس که معانی اشعار بیدل محشر است.
عقیق:نخستین شب شعر آئینی دبیرستان ثامن الائمه(ع) با مشارکت پایگاه اطلاع‌رسانی عقیق و با محوریت اشعار عاشورایی با عنوان «اشک قلم»، شب گذشته 4 دی‌ماه با حضور و شعرخوانی علی انسانی، محمد سهرابی، حامد عسگری، ترابی، حامد خاکی، محمد بیابانی، ماشاءالله ده‌دشتی، مهرداد طوماری، محمد شیخی، هادی ملک‌پور و شاعران تازه‌کار مدرسه ثامن‌الائمه(ع) در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ترابی پیشکسوت شعر آئینی اشعارش را در رابطه با حضرت زینب(س) قرائت کرد و پس از آن شاعران نوقلم از جمله امیرحسین مسجد سرایی، عبدالرضا ساداتی‎فر، علی مسعودیان، امیرمحمد سربندی، علی حضرتی و دیگران اشعارشان را قرائت کردند و محمد سهرابی شاعر جوان آئینی، به نقد و بررسی اشعار آن‌ها پرداخت و نکات آموزشی‌ای را به این شاعران جوان گوشزد کرد.

سپس علی انسانی، استاد شعر آئینی و ذاکر اهل بیت(ع) که برای تشویق شاعران جوان در این محفل حضور یافته بود، با بیان اینکه عده‌ای گفته‌اند قرار است از من تجلیل شود، از اهالی رسانه خواست که چنین عنوانی را به این محفل ندهند، زیرا نیازی به تجلیل و تکریم نیست. وی خاطرنشان کرد که همواره دوست داشته او را ذاکر اهل بیت(ع) بخوانند نه استاد شعر و شاعری و ادب. اگر قرار است از کسی تجلیل و تقدیر شود باید بودجه‌ها و امکانات را صرف تشویق و ترغیب جوانان برای شعر گفتن کرد. باید زیر بال استعدادهای جوان را گرفت تا بافته‌ها و یافته‌های آن ها با هم بیامیزد و تافته شود.

انسانی در ادامه سخنانی درباره شعر و شاعری گفت و تاکید کرد: کسانی که در خود احساس سرایش می کنند، باید تاوان شعر گفتن را بدهند. همچنین این عزیزان باید بدانند که بدون دیدن و خواندن شعر دیگران نمی توانم شاعر خوبی شد. شاعری در دوران حاضر راحت شده و شاعر اهل بیت دردسری نمی کشد، اما زمانی بوده که شاعر اهل بیت(ع) دار خود را بر دوش می‌کشیده است. وی گفت: امروز به شاعران سکه می‌دهند و از آن ها تجلیل و تقدیر می‌کنند، در حالی که در گذشته اگر در یک خانواده محبت اهل بیت(ع) را می‌دیدند خون آن خانواده حلال بوده است.

این شاعر آئینی با تمجید از رسالت بوذری که در این محفل حضور یافته بود، درباره او گفت: رسالت بوذری سراپا تسلط بر کلام است و انسان فاضلی است؛ او غرق در ولایت و سینه‌چاک اهل بیت(ع) است. چند وقت پیش هم در برابر شاعری که می‌خواست حرف‌های درستی را بزند، اما در بیانش درشتی کرده بود و تر و خشک را با هم به آتش افکنده بود، واکنش نشان داد.

انسانی با بیان اینکه این روزها عده‌ای به عزاداری امام حسین(ع) می‌تازند، گفت: در شعرشان گفتند که امام حسین(ع) سگ نمی‌خواهد، اگر هم چنین حرفی درست باشد، شاعر به شخصه می‌تواند بگوید که من نمی‌توانم مراتب انسانی را طی کنم و می‌خواهم سگ آستان شما باشم. مگر شیخ بهایی و شیخ عباس قمی این را نگفته بودند؟ ما به چه چیزی ایراد می‌گیریم؟

وی ادامه داد: حب امام حسین(ع) سریع‌ترین راه برای رسیدن به خداوند است. البته درست است که برخی از حرف های شاعران و تاجران هم لاف است و هم گزاف، ولی ما باید در انتقاد کردن و ایراد گرفتن هوشیارتر باشیم.

این شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) در پایان سخنانش ابیاتی از شهریار و محمود صناعی (شهر آشوب) و بیدل دهلوی قرائت کرد و درباره شاعر اخیر گفت: بیدل شاعر بسیار توانمندی است، اما به علت پیچیده‌گویی و غامض‌گویی به گوشه‌نشینی و انزوا متهم شده است. او ابوالمعانی و اشعرالشعرای سبک هندی است و من از وقتی که با اشعار او مانوس شدم دیگر حتی حافظ هم اشباعم نمی‌کند، از بس که معانی اشعار بیدل محشر است.

علی انسانی در انتها به آستان حضرت حسین(ع) عرض ارادت کرد و به ذکر مصیبت پرداخت.

در ادامه این مراسم ماشاءالله ده‌دشتی، حامد خاکی، مهرداد طوماری، محمد بیابانی، هادی ملک‌پور، محمد سهرابی و حامد عسگری اشعارشان را قرائت کردند و در پایان مراسم هم حنیف طاهری به مداحی و ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداخت.


منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
1
خدا این نوکر با صفای امام حسین علیه السلام رو خفظ کنه
mamad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
0
salam
file soti in marasemo che tor mitonam tahaye konam
?
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین