عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
هدف از برگزاری این مراسم، بزرگداشت روز أربعین حسینی(ع) بوده است. شیعیان تعدادی از ایالت های همجوار 'سان فرانسیسکو' نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.
عقیق:اخبار رسیده از ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که تعدادی از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ایالت "سان فرانسیسکو" آمریکا، روز گذشته به مناسبت أربعین حسینی(ع) مقابل یکی از اصلی ترین ساختمان های دولتی این ایالت تجمع کردند.

گفته می شود این شیعیان در تجمع خود پرچم امام حسین(ع) را برافراشته و شعار "لبیک یا حسین" سر می دادند.

قابل ذکر است در این تجمع تعداد زیادی از نمایندگان سازمان ها و مؤسسات مختلف دینی، فرهنگی و مذهبی نیز حضور داشتند.

هدف از برگزاری این مراسم، بزرگداشت روز أربعین حسینی(ع) بوده است. شیعیان تعدادی از ایالت های همجوار "سان فرانسیسکو" نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.

در این تجمع به یاد امام حسین (ع) و دیگر شهدای کربلا نیز روضه ای به زبان انگلیسی خوانده شد تا علاوه بر شیعیان، شهروندان آمریکایی که این تجمع را نگاه می کرده و زیر نظر داشتند نیز متوجه مطالب بیان شده، شوند. حاضرین در این تجمع، همزمان با روضه، گریه کرده و برای شهدای کربلا اشک می ریختند.

 

سید "نبی رضا عابدی" امام جماعت مسجد "سبأ" در شهر "سان هوزیه" طی اظهاراتی در این مراسم گفت: در روایات آمده که امام زین العابدین علیه السلام فرموده اند «سیأتی زمان یکون فیه نداء الحسین فی کل مکان» ترجمه: زمانی خواهد آمد که فریاد حسین در همه جا شنیده خواهد شد.

پیش از سید عابدی، شیخ "أحمد بیاتی" نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: باید اعتراف کنیم که در رساندن پیغام امام حسین(ع) به گوش شهروندان آمریکایی و شهروندان دیگر کشورهای جهان کم کاری کرده ایم.


منبع:شیعه آنلاین

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین