عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
سومین شب عزاداری در حسینیه آیت الله شاهرودی، مشهد با مداحی حاج سعید حدادیان
برخی گناهان مانند غیبت حتی در مراسم روضه خوانی هم پیدا و باعث می‌شود نماز به دلمان ننشیند و گاهی حوصله نماز خواندن نداشته باشیم.
  گزارش تصویری

به گزارش عقیق از مشهد، سومین شب عزاداری دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی و مداحی حاج سعید حدادیان در حسینیه آیت الله شاهرودی برگزار شد.

برخی نکات سخنان حجت الاسلام رفیعی درباره نماز :

*به فرموده پیامبر اسلام(ص) برخی نمازشان کامل پذیرفته می‌شود، برخی از افراد در حد نصف، برخی یک سوم و برخی نیز تنها یک دهم.

 *برخی عوامل مشکل زا در نماز، موجب پذیرفته نشدن آن و برخی دیگر مانع تأثیرگذاری نماز می شوند.

* امام صادق(ع) که می فرمایند: «نماز مبغض اهل بیت(ع) قبول نمی‌شود»، البته باید توجه داشت که عده‌ای از افراد و حتی برخی اهل سنت، اهل بیت(ع) را دوست دارند و محب ایشان هستند اما فرقشان با شیعیان این است که اهل بیت(ع) را به عنوان امام قبول ندارند بنابراین تنها گروهی که دشمن اهل بیت(ع) هستند، مبغض محسوب می‌شوند.
* عده دیگری که نمازشان قبول نمی‌شود افرادی هستند که در دین بدعت می گذارند؛ مانند فرقه‌های ضاله بابیت و بهائیت. ما در اسلام قطب و خانقاه که آن‌ها را مقابل مرجعیت و مسجد عَلَم کرده‌اند، نداریم و جالب است که برخلاف صوفیه هیچکدام از مراجع بزرگوار شیعه تا کنون برای خود فرقه‌ای جداگانه درست نکرده‌اند. این فرقه‌ها امروز با پشتیبانی اسرائیل و استکبار همچنان فعال هستند.

* نپرداختن زکات یکی دیگر از اموری که سبب عدم قبولی نماز می شود؛ امام رضا(ع) در این خصوص می‌فرمایند: «کسی که نماز بخواند و زکات ندهد نمازش قبول نیست».

* از دیگر موانع قبولی نماز، حق الناس است که می‌تواند دیگر اعمال را تحت شعاع قرار دهد.

* غیبت، نگاه خشمناک به والدین، اذیت مرد از سوی همسر و شرب خمر از دیگر اعمالی است که موجب بی‌کیفیت شدن نماز می‌شوند.

* برخی گناهان مانند غیبت حتی در مراسم روضه خوانی هم پیدا می‌شود و همین باعث می‌شود نماز به دلمان ننشیند و گاهی حوصله نماز خواندن نداشته باشیم.


لازم به ذکر است مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در حسینیه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی با سخنرانی شیخ حسین انصاریان و حجت الاسلام رفیعی و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج محمد رضا طاهری، حاج محمود کریمی، حاج احمد واعظی و سید مهدی میرداماد از دوم دی ماه به مدت 10 شب ساعت 19 در محل خیابان امام رضا19 مشهد برگزار می شود.


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین