عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد
استاد حوزه گفت:خداوند در وجود 14 معصوم (ع)تجلی کرده، حضرات معصومین، رمز اصلی کائنات و این جهان هستند و تنها راه نجات تمسک به آنان است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در جمع زایران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: صلوات یکی از بزرگ‌ترین و پربرکت‌ترین اذکار الهی است که موجبات رشد و تعالی بندگان را فراهم می‌کند.

وی افزود: اهمیت و جایگاه صلوات بر پیامبر(ص) و عترت طاهرینش به حدی است که با نور رحمت و هدایتش، همه انسان‌ها را هدایت می‌کند.

این استاد حوزه یادآورشد: مهم‌ترین دلیل سردرگمی انسان‌ها در زندگی، عدم پیروی از خدا در همه امور است؛ پیروی از خداوند باید در همه امور انسان باشد نه یک یا چند عمل خاص؛ به همین سبب است که تفاوت انسان های بزرگ با انسان های سست عنصر مشخص می‌شود.

وی گفت: اگر انسان در همه امور از خداوند متعال پیروی کرده و به دنبال جلب رضایت خداوند باشد، در تصمیم‌گیری‌ها با مشکلی مواجه نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: یکی از معتقدات مسلم ما در اسلام، این مطلب است که خداوند در وجود 14 معصوم (ع) تجلی کرده، یعنی این که حضرات معصومین، رمز اصلی کاینات و این جهان هستند و تنها راه نجات تمسک به این حضرات است.

وی در ادامه با اشاره به ایام اربعین یادآورشد: آن چیزی که باعث ماندگاری و اثر روز افزون حادثه کربلا شده،‌ ایثار، شهامت و نثار همه دلبستگی‌های امام حسین(ع) به خاطر خدا بوده است.

این استاد حوزه یادآورشد: تمام ملائکه  از صبر امام شگفت زده شدند؛ به خصوص خون مظلوم شش ماهه امام حسین(ع) همه افلاکیان را بی تاب کرده بود، ولی امام(ع) برای این که هدفی جز خدا نداشت، هیچ چیز به جز رضایت خداوند نمی خواست.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین