عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
پس از چهار سال تلاش؛
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات از اتمام عمليات ساخت ضريح جديد حرم مطهر امامين عسكريين (ع) خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرايط امنيتي و سياسي سامرا، ضريح تا پايان امسال به عراق منتقل مي شود.
عقیق: «حسن پلارك» در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينكه كارگاه ساخت ضريح جديد امامين عسكريين (ع) در استان قم قرار دارد، افزود: هم اكنون در حال نصب آزمايشي ضريح و برطرف كردن ايرادات احتمالي آن هستيم.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با يادآوري اينكه عمليات ساخت ضريح مطهر امامين عسكرين (ع) از سال ۸۹ آغاز شده است، اضافه كرد: ساخت ضريح با اشراف حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد شهرستاني نماينده آيت الله سيد علي سيستاني در ايران انجام مي‌شود و تمام هزينه ساخت ضريح بر عهده دفتر آيت الله سيستاني است.

پلارك درباره شكل و ابعاد ضريح جديد حرم مطهر امامين عسكريين (ع) نيز گفت: در ضريح جديد چوب ساج برمه به كار رفته كه استحكام آن طبق آزمايش‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات ادامه داد: در اين ضريح ۱۱ تن چوب، چهار تن و نيم نقره خالص و ۶۰ تا ۷۰ كيلو گرم طلا استفاده شده است.

گنبد، گلدسته و ضريح امامين عسكريين (ع) در ۲۳ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ از سوي تروريست‌هاي تكفيري وابسته به برخي كشورهاي عربي در شهر سامرا در ۱۲۵ كيلومتري شمال بغداد پايتخت عراق با استفاده از ۲۰۰ كيلوگرم مواد منفجره به كلي تخريب شد.

به دنبال اين اقدام تروريستي علما و مراجع حوزه‌هاي مختلف، شخصيت‌هاي سياسي و اقشار گوناگون مردم با برگزاري مراسم عزا اين اقدام تروريستي را محكوم كرده و در برخي كشورها از جمله ايران عزاي عمومي نيز اعلام شد.

حرم عكسريين مرقد امام علي نقي (ع) امام دهم و امام حسن عسكري امام يازدهم شيعيان (ع) است.

مراقد نرگس خاتون مادر امام مهدي (عج) و حكيمه خاتون دختر امام محمد تقي (ع) امام نهم نيز در حرم مزبور قرار دارد.

سرداب غيبت امام عصر (عج) نيز در ضلع غربي حرم سامرا واقع است.

بازسازي حرمين عسكريين به دنبال اقدام تروريستي مزبور با خريد برخي از منازل اطراف آن براي توسعه طرح جديد حرم آغاز شد و در اين طرح شبستاني بزرگي نيز براي برگزاري مراسم در اطراف حرم در نظر گرفته شده است.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین