عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
مراسم اربعين حسيني در ماه جاري در فهرست بزرگترين تجمعات مسالمت آميز تاريخي مردم در يك مكان و براي يك واقعه به شمار مي رود.
عقیق:دانشنامه اينترنتي ويكي پديا، مراسم زيارت اربعين حسيني در كربلاي معلي را بزرگترين تجمع مسالمت آميز تاريخي مردم در يك مكان و براي يك واقعه قلمداد كرده است.

در اين دانشنامه اينترنتي آمده است: فقط تجمعاتي را كه بيش از يك ميليون نفر در آن شركت كنند، ثبت مي‌كند و بر اين اساس، مراسم اربعين امام حسين (ع) در كربلاي معلي، در رديف بيش از ۱۰ ميليون نفر، چهار بار در صدر اين دايره المعارف بوده است كه در دسامبر سال جاري ميلادي با رسيدن به ۲۰ ميليون نفر در يك مراسم به اوج خود رسيده است.

در سال ۲۰۱۲، تعداد زائران شركت كننده در مراسم اربعين حسيني در كربلاي معلي به ۱۵ تا ۱۸ ميليون نفر و در سال ۲۰۱۱ به حدود ۱۵ ميليون نفر رسيده بود.

در مراسم اربعين سال ۲۰۱۰، تعداد زائران اربعين حسيني به ۱۰ تا ۱۴ ميليون نفر رسيد و در سال ۲۰۰۹ ميلادي نيز بين ۱۰ تا ۱۴ ميليون نفر بود.

از سوي ديگر مسئولان عراقي، تعداد مواكب و هيات‌هاي حسيني شركت كننده در مراسم اربعين امسال را ۲۳ هزار و ۵۰۰ موكب اعلام كرده اند.

پليس استان واسط هم موفقيت طرح امنيتي حمايت از زائران اربعين حسيني با مشاركت ۱۳ هزار نيروي امنيتي را اعلام كرد.

مقامات امنيتي بصره هم اعلام كرده اند طرح امنيتي براي حمايت از بيش از يك ميليون زائر با موفقيت انجام شده است.

خبر ديگر اينكه، ۸۵ موسسه رسانه اي و ۴۷۰ خبرنگار از ۱۴ كشور مراسم اربعين حسيني امسال را پوشش دادند.

از سوي ديگر موفق الربيعي مشاور امنيت ملي سابق عراق از طرح پاكسازي صحراي الانبار از وجود خوارج جديد تقدير كرد و خواستار حمايت از نيروهاي امنيتي شد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین