عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
خداوند متعال در مقابل نعمت سلامتی هر فرد، بیماری را نیز برای او مقدر فرموده است، اما جالب است بدانید که همین بیماری که از سوی بسیاری از افراد بسیار سخت محسوب می شود دارای آثار روحی فراوانی می باشد و یکی از آن ها جنبه ی تادیبی آن است!

عقیق:پیامبر خدا حضرت محمد(ص) فرموده اند: المَرَضُ سَوطُ الله فِی الاَرضِ یُوَدَبُ بِه عِبادَه؛ بیماری تازیانه ی خداوند در زمین است که با آن، بندگان خویش را ادب می نماید، و همچنین ایشان می فرمایند: اگر سه چیز در انسان نبود، هیچ چیز سرِ او را فرود نمی آورد: بیماری، فقر و مرگ. اینها همه در انسان وجود دارد و با این حال، انسان همچنان گستاخ است.

علاوه بر این امام صادق(ع) دراین باره می فرمایند: اگر بنا نبود هیچ درد و رنجی به انسان نرسد، انسان به کدامین وسیله از زشتی ها دامن می کشید و در برابر خداوند فروتنی می کرد و با مردم مهربانی می ورزید؟ آیا نمی بینید انسان را که در هنگامی که دردی او را فرا می گیرد فروتن می شود، و سرِ تسلیم فرود می آورد و بر درگاه پروردگار خویش عافیت می جوید و دست به صدقه می گشاید؟ و همچنین ایشان فرموده اند که: خداوند متعال بیماری را نه برای غضب بربندگانش بلکه برای تادیب و ادب نمودنشان برآن ها فرو می فرستد.


پی نوشت ها:

1- بحارالانوار، ج72: 53 ؛ ج78: 158؛ ج95: 18.
2- کنز العمال، ج3: 306.
3- دانش نامه احادیث پزشکی، ج1: 139.
منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین