عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
عنوان زائر، كربلا و حسين شايد در خود مطالب بيشماري نهفته باشد اما آنچه اين حقيقت را بهتر مي نماياند آن است كه بدانيم حسين كيست و كربلا كجاست كه زائرانش در هيچ مكتب و مسلكي نمونه ندارند.
عقیق:آنچه در پياده روي اربعين توجه انسان را به خود جلب مي كند عشق و ارادتي است كه عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) به ارباب خود دارند؛ اينجا از كودك خردسال گرفته تا طفل شيرخوار نيز حضور دارند.

كودكان همگام با پدر و مادر شده اند و شيرخوارها يا در گهواره و يا در آغوش والدين اين عشق را تجربه مي كنند؛ حتي زنان بارداري به عشق اباعبدالله الحسين(ع) كيلومترها پياده آمده اند و سلامتي خود را به آقا سپرده اند.

دنياي غريبي است اين چه شور و عشقي است كه انسان ها را چنان شيفته مي كند كه از دار و ندار خود مي گذرد، سلامتي خود را به خطر مي اندازد و پاي در راهي مي گذارد كه يقينا جز عشق به حسين نامي نمي توان بر آن نهاد.

اينجا كرب و بلا است و تا خود اينجا نباشي از درك آن عاجزي؛ خود بايد باشي تا ببيني كه حتي قلم و تصوير هم از بيان حقايق آن عاجز است و سخني نيست كه بتواند ديده ها را بازگو كند.

كربلا نامي است كه با خون و قلب اين افراد گره خورده است، زائر اباعبدالله چه عرب، چه عجم، چه ترك و چه بلوچ، زائر اباعبدالله است و به اين نام عشق مي ورزند و هيچ راهبري تاكنون چنين عاشقاني به خود نديده است.

عنوان زائر، كربلا و حسين شايد در خود مطالب بيشماري نهفته باشد اما آنچه اين حقيقت را بهتر مي نماياند آن است كه بدانيم حسين كيست و كربلا كجاست كه زائرانش در هيچ مكتب و مسلكي نمونه ندارند.

اگرچه برخي بي خردان و بي بصيرتان در دوراني كه بايد رهبرشان را ياري مي كردند و نكردند و حادثه بس خون باري براي آل الله رقم زدند، اما اين مردم آمده اند تا بگويند كه تا آخرين قطره خون براي دفاع از حريم اهل بيت(ع) ايستاده ايم.

اينجا لبيك يا حسين ادعا نيست و سن و سال نمي شناسد؛ هدف همه زائراني كه با لبيك گويان و پاي پياده عزم زيارت يار كرده اند يكي است، ياري؛ ياري آن امام غائبي كه روزي مي آيد و از قاتلان سيدالشهدا(ع) انتقام خواهد گرفت.

در يك جمله پياده روي اربعين اوج ايمان است ...


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین