عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
زائران اباعبدالله الحسين(ع) پيش از ظهر امروز به قرائت زيارتنامه اربعين پرداختند و بين‌الحرمين شاهد عشق و دلدادگي آنان به خاندان عصمت و طهارت(ع) بود.
عقیق:گراميداشت و احياي اربعين شهادت اباعبدالله الحسين(ع) كه جان خود و يارانش را فداي دين كرد، فضيلت بسيار دارد؛ پيش از ظهر سه‌شنبه ۳ دي‌ماه مصادف با بيستم ماه صفر، زائران حسيني به قرائت زيارتنامه اربعين پرداختند و بين‌الحرمين شاهد عشق و دلدادگي آنان به خاندان اهل بيت(ع) بود.

اين گزارش مي‌افزايد: شب گذشته مصادف با شب اربعين نيز كربلاي معلي حال و هواي خاصي داشت و به صحنه هايي از عشق و دلدادگي دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) تبديل شده بود.

زائراني كه از شهرهاي مختلف عراق و ديگر كشورهاي جهان براي زيارت سيدالشهدا (ع) و عرض تسليت به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف خود را به كربلاي معلي رسانده بودند، در شب اربعين با شور و حال وصف‌ناپذيري به قرائت زيارت اربعين آن حضرت پرداختند.

در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در خيمه‌گاه حسيني نيز كه با حضور جمع پرشوري از زائران برگزار شد، عزاداران به قرائت زيارت اربعين پرداختند و در مصائب اباعبدالله الحسين(ع) گريستند.

امام حسن عسكري(ع) در حديثي علامت‌هاي ‏ «مؤمن‏» را پنج چيز شمرده‌اند: پنجاه و يك ركعت نماز در شبانه روز كه هفده ركعت آن نمازهاي واجب و مابقي نوافل مي‌باشد، زيارت اربعين، انگشتر در دست راست كردن، پيشاني بر خاك نهادن در نماز ‏و «بسم الله الرحمن الرحيم» را در نماز، آشكارا گفتن.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین