عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
به مناسبت اربعین حسینی؛
حضرت زینب(س) در طول مسافرت کربلا، کوفه و شام خطبه‌ها و سخنرانی‌های مختلفی را در برابر طاغوتیان ایراد کردند و اهداف نهضت امام حسین(ع) به گوش همگان رساندند.
عقیق:علم و دانش و کمال آن بانوی بزرگوار از راه تحصیل و تعلیم اکتسابی نبوده و بهره‌ای الهی و جنبه خارق العاده داشته است.  
 
حضرت زینب (س) وقتی احساس کرد مسئولیت بزرگ جهاد در راه خدا و پیکار و مبارزه به دوشش آمده است و در این راه باید از مال و شوهر و زندگی فرزند بگذرد، حتی اگر لازم شود از دادن جان نیز دریغ نکند، با کمال شهامت و فداکاری از خانه و کاشانه و شوهر و زندگی دست می‌کشد.  
 
بانوی فداکار کربلا فرزندان خود را برای قربانی به قربانگاه نینوا می آورد و در همه جا یاری مهربان و دلسوز برای رهبر عالیقدر این قیام و نهضت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) بود و چون عصر عاشورا شد و آن محبت الهی به شهادت رسید سهم عمده و به دوش این بانوی فداکار نهاده شد.  
 
بهترین جلوه‌گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب (س) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و به دنبال آن خواندن داستان اسارت آن بزرگوار و همراهان او و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است.  
 
در واقع زنده بودن نهضت امام حسین(ع) وام‌دار افشاگری‌ها و پیام رسانی‌های شجاعانه و روشنگرانه حضرت زینب(س) در مسیر کوفه و شام است و پس از آن نیز در طول تاریخ اهداف قیام امام حسین(ع) به برکت رشادتها و ایثارگری‌های این بانوی بزرگوار در سراسر عالم است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین