عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
نخستين موكب رسمي جمهوري اسلامي ايران در مسير نجف به كربلا به‌همت ستاد دانشجويي اعزام و بازسازي عتبات راه‌اندازي شد. «كلّنا عباسك يا زينب (س) » سربند مشترك خدام اجرايي و رسانه‌اي اين موكب است.

عقیق:محسن آخوندزاده مدير اجرايي موكب جمهوري اسلامي ايران، گفت: در اين موكب كه با حضور بيش از ۱۰۰ نفر از دانشجويان كل كشور راه‌اندازي شده خدماتي به‌منظور پذيرايي از زوار حرم حضرت سيد‌الشهدا (ع) ارائه مي‌شود.
توزيع سربند منقوش به ذكر «كلّنا عباسك يا زينب (س) » و زيارت‌نامه اربعين بخش قابل توجهي است كه در اين موكب صورت مي‌گيرد و اين اقدامي خاص و فرهنگي در مقابل ساير موكب‌هاي برپا شده در اين مسير تقريباً ۸۰ كيلومتري است. اين شعاري است كه اين روزها نيروهايي كه در سوريه به دفاع از مردم اين كشور در برابر جريانات تكفيري مي‌پردازند، انتخاب كرده‌اند.
خدمات درماني هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و اقامه نماز جماعت و عزاداري در حسينيه اين موكب بخش ديگري از اقداماتي است كه به بيان آخوندزاده به‌همت دانشجويان ايراني دنبال مي‌شود.
بچه‌هاي ايراني هرروز ۴هزار پرس حليم، ۶هزار پرس قيمه و ۵هزار پرس عدسي در وعده‌هاي صبحانه و ناهار و شام ميان زوار توزيع مي‌كنند. آخوندزاده انتقاداتي هم دارد، او از عدم همكاري نهادهاي مسئول براي ترخيص كالاهاي مورد نياز جهت راه‌اندازي موكب در مرز جمهوري اسلامي ايران گله مي‌كند و مي‌گويد: اين موكب قرار بود از روز شنبه ۲۳ آذر ماه آغاز به كار كند اما به‌دليل مشكل عدم ترخيص مواد غذايي اهدايي از سوي مردم به اين موكب از سوي مسئولان وزارت بازرگاني و گمرك جمهوري اسلامي متأسفانه اين امر مقدور نشد.
آخوندزاده ادامه مي‌دهد: با توجه به اينكه اين اولين موكب رسمي جمهوري اسلامي است انتظار مي‌رفت كه مسئولان هماهنگي بيشتري براي راه‌اندازي آن انجام مي‌دادند اما متأسفانه به اين شكل نبود و اين مسئله باعث شد كه موكب با يك هفته تأخير از روز جمعه ۳۰ آذرماه آغاز به كار كرد و قرار است تا روز بعد از اربعين به زوار امام حسين (ع( خدمت رساني كند.
يكي از مهمترين اهداف اين گروه در راه‌اندازي اين موكب معرفي و نمايش رسانه‌اي تصويري بزرگ‌ترين راهپيمايي و تجمع فرهنگي دنيا به مردم ساير نقاط جهان است. اين سخني است كه آخوندزاده بعد از بيان آن به تشكيل تيمي متشكل از ۳۰ عكاس، خبرنگار و مستندساز ايراني براي تحقق اين مهم اشاره مي‌كند.
او مي‌گويد اين گروه رسانه‌اي و مستندساز از ايران به كربلا اعزام شدند تا از اين رويداد بزرگ جهان اسلام گزارش‌هاي تصويري و خبري تهيه و از طريق اينترنت پرسرعت در محل موكب به‌صورت آن‌لاين ارسال كنند.
وي افزود: علاوه بر اين وب‌سايت جداگانه‌اي با عنوانWWW.ARBAEEN2013.COMراه‌اندازي شده و با همين نام در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي اشتراك‌گذاري فيلم و عكس صفحاتي براي بارگذاري عكس و فيلم ثبت شده و هم اكنون به‌صورت آن‌لاين در حال بروزرساني است.
آخوندزاده كه خود يك جوان دانشجو است، گفت‌وگو را محفلي مي‌داند تا تشكر خود را از دوستانش كه به‌صورت شبانه‌روزي در اين موكب فعاليت مي‌كنند اعلام كند. او اظهار اميدواري مي‌كند پرچمي كه به نام اولين موكب جمهوري اسلامي در مسير پياده‌روي نجف به كربلا افراشته شده مورد رضايت حضرت صديقه طاهره (ع) قرار گرفته باشد.
مدير اجرايي اولين موكب ايراني در پايان مي‌گويد: اميدوارم كه در سال آينده موكب جمهوري اسلامي با قوت و كيفيت بيشتري به خدمت رساني به زوار امام حسين (ع) بپردازد.
موكب در اصطلاح عربي به ايستگاه‌هايي گفته مي‌شود كه براي پذيرايي از زائران امام حسين (ع) برپا مي‌شود.

 

منبع: حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین