عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
صبح امروز در مسجد جامع بازار
اولین سالگرد رحلت آیت الله العظمی آقامجتبی تهرانی صبح امروز اول دی ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از شاگردان، علاقه مندان و مردم در مسجد جامع بازار برگزار شد.
عقیق:  اولین سالگرد رحلت آیت الله العظمی آقامجتبی تهرانی صبح امروز اول دی ماه در مسجد جامع بازار برگزار شد. قرار بود مراسم از ساعت 9 صبح آغاز شود اما مردم قبل از این زمان در مسجد حضور داشتند و تدارک پذیرایی از میهمانان را آماده می کردند.

به گزارش عقیق به نقل از مهر ، با آغاز برنامه ها مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از شاگردان، علاقه مندان و مردم به مسجد آمدند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدانان شورای نگهبان، علی دارابی معاون صدا و سیما و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و ... از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

همچنین آیت الله مرتضی تهرانی برادر آقامجتبی تهرانی و فرزند مرحوم هم حضور داشتند.

در میان مردم مجله «نشان» ویژه نامه نکوداشت سازمان تبلیغات اسلامی از آیت الله آقا مجتبی تهرانی حکیم فرزانه و معلم اخلاق که حاوی مصاحبه ها و یادداشتهایی از شاگردان و همراهان و ... ایشان است همراه با عکسهایی توزیع می شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم از جوانها و پیرمردان حضور داشتند. یکی از پیرمردان در این مراسم در گفتگوی کوتاهی در مورد شخصیت آقامجتبی تهرانی گفت: من سالها پشت سر حاج آقا نماز خواندم و خاطرات زیادی از ایشان دارم. ایشان از علمایی بود که بسیار تواضع داشت و اصلا کسی نبود که نتوان با ایشان صحبت کرد.

وی افزود: حاج آقا طوری با مردم رفتار می کرد که باعث می شد مردم حرفهای ته دلشان را راحت به ایشان بزنند و تا جایی که می توانستند به آنها برای رفع مشکلاتشان کمک می کردند.

ور در پایان سخنانش اظهار داشت: ما با ایشان بسیار راحت بودیم و اصلا ایشان طوری رفتار نمی کرد که ارتباط با ایشان برای ما سخت باشد. ایشان خیلی راحت همه را می پذیرفتند و مردم هر سؤال و مشکلی را به ایشان می گفتند.

یکی از جوانان حاضر در این مراسم هم طی سخنان کوتاهی به تأثیرگذاری رفتار آقامجتبی تهرانی اشاره کرد و گفت: حاج آقا اینقدر خالص بودند که هر کار ایشان برای ما الگویی بود. برخی از جوانان این محل به خاطر رفتار حاج آقا علاقه مند شدند که بروند و درس طلبگی بخوانند.

وی افزود: من خودم از ایشان فرتنی یاد گرفتم. عالمی در مقام علمی ایشان که می توانست بالاترین پستهای سیاسی را بعد از انقلاب بگیرد به راحتی از همه چیز صرف نظر کرد و فقط به مردم می پرداخت و سعی می کرد گره ای از زندگی آنها بگشاید.

در این مراسم بعد از تلاوت قرآن و مداحی و خواندن سوره الرحمن، آیت الله حسینی بوشهری به سخنرانی پرداخت و در پایان مراسم هم به ذکر مصیبت امام حسین(ع) پرداخت که با اشک و ناله مردم همراه شد.




























ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
1
خسته نباشید با این عکس گرفتنتون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین