عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۱
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همدان گفت: پرونده ثبت مراسم اربعين در همدان آماده است اما فعلاً ثبت نشده تا برنامه نرم‌افزاري مشخصي براي ثبت آثار تدوين شود.
عقیق:عليرضا ايزدي با اشاره به اينكه مراسم عزاداري در همدان از آئين‌ها و سنن خاصي برخوردار است، اظهار داشت: مردم همدان در روز عاشورا در هر حسينيه و هر مسجدي جداگانه به عزاداري مي‌پردازند اما در اربعين حسيني همه به صورت دسته جمعي عزاداري مي‌كنند.

وي گفت: در اربعين همدان دستجات عزاداري با هم در مساجد و يا حسينيه‌هاي قديمي به عزاداري مي‌پردازند و با نوحه‌خواني و توزيع نذري با سوگ حضرت زينب (س) همنوا مي‌شوند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همدان با بيان اينكه عزاداري اربعين حسيني همواره با شور و حال خاصي در همدان انجام شده است، افزود: پرونده عزاداري همدان در اربعين امام حسين (ع) و يارانش به سازمان ميراث فرهنگي ارسال شده اما فعلاً ثبت آن اعلام نشده است.

وي با بيان اينكه پرونده ثبت مراسم اربعين آماده است اما فعلاً ثبت نشده است، افزود: قرار است برنامه نرم‌افزاري مشخصي براي ثبت آثار تدوين كنند و قرار شده كه زمان ثبت آن‌ها اعلام شود.

ايزدي در پايان با بيان اينكه مراسم اربعين در هر شهري آئين خاص خود را دارد، اظهار داشت: آثار معنوي براي ماندگاري در تاريخ و آگاهي‌بخشي به نسل آينده نياز به ثبت دارند كه بايد مورد توجه قرار گيرد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین